Waarom staan op geboortekaartjes afbeeldingen van giraffen?

Op de 3 laatste geboortekaartjes die ik kreeg,stonden giraffetekeningen afgebeeld,is dit een modeverschijnsel of heeft het een betekenis,zoja welke?

10 jaar geleden
1K
Amadea
10 jaar geleden
Misschien door de fantasie van Annie M.G. Schmidt? Door haar is Dikkertje Dap bekend geworden, en speelt een giraf tegenwoordig vaker een rol in een kinderverhaal.
Reddie
10 jaar geleden
@Amadea, Je fantasie is onuitputtelijk ;-) plus

Het beste antwoord

Er zijn verschillende categorieën geboortekaartjes, bijvoorbeeld:
- kaartjes met een foto van de pasgeboren baby, al dan niet met broertjes/zusjes erbij
- kaartjes met getekende baby's
- rustige kaartjes, met bijvoorbeeld alleen de naam op de buitenkant, of een heel klein tekeningetje in de hoek
- grappige kaartjes met plaatjes van een baby die de ooievaar bij de snavel heeft of zo
- schattige vrolijke dierenkaartjes, met lieve beertjes, poesjes, olifantjes, leeuwtjes, muisjes, andere beesten, of girafjes dus.
(En nog meer soorten hoor, de kaartjes van mijn kinderen vallen eigenlijk niet in een van deze categorieën...)

Dat jij 3 giraffenkaartjes achter elkaar kreeg lijkt me toeval. Er is niet op dit moment een of andere giraffentrend of zo, het zijn gewoon dieren die je vrij makkelijk lief en toch vrolijk kunt tekenen, beertjes en muisjes worden snel te schattig voor veel mensen, giraffen en olifantjes hebben iets vrolijkers. Dikkerdje Dap is geschreven in 1950, het lijkt mij niet dat dat nu ineens voor een giraffenhype zorgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
flyingcrow
10 jaar geleden
Bedankt