Nummerbord voor derde keer op rij gestolen, wat kan ik hier tegen doen?

Zojuist is opnieuw m'n nummerbord gejat, en er stond al een 2 op (dus al twee keer vervangen). Aangifte is al twee keer gedaan, alleen de politie heeft er tot nu toe nog niks aan gedaan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb nog nooit iemand zien rijden met duplicaatcode 3 of hoger. Wordt nog interessant ..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

In veel gevallen zitten de platen op een voertuig bevestigd door middel van een kunststof houder. De plaat is hieruit betrekkelijk eenvoudig te verwijderen. Het risico op diefstal of verlies van kentekenplaten is te verkleinen door de platen goed vast te laten zetten door een BOVAG-autobedrijf. Die gebruiken daarvoor schroeven of popnagels, zodat de kentekenplaat niet zonder speciaal gereedschap van de auto te verwijderen is. Dit is een eenvoudige en goedkope handeling die de consument ergernis en tientallen of zelfs honderden euro’s aan boetes kan besparen. Bovendien voorkomt u daarmee dat u vervangende nummerborden met een zogenaamde 'duplicaatcode' (een extra eentje of zelfs een nòg hoger cijfer) moet aanvragen. Los van de kosten voor deze vervanging, kan dat namelijk ook gevolgen hebben voor de restwaarde van de auto. Mocht er met úw platen een misdrijf of overtreding worden gepleegd, kan het ook zomaar gebeuren dat de politie bij u aan de deur staat, en dat is uiteraard niet prettig. Wees dus verstandig en vraag uw autobedrijf de platen vast te zetten.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist,laten popnagelen.