Mag iemand zomaar mijn handtekening natekenen?

Een medewerker van de sociale zaken heeft voor de grap mijn handtekening op een kladblokje nagetekend en ik hechte er op dat moment geen waarde aan, maar nu is de vraag mag dat wel stel dat er wat gebeurt hoe moet ik dit nu oplossen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja hoor, dat mag. Het wordt pas een ander verhaal als er een brief, formulier of cheque mee ondertekend wordt. Dan is het valsheid in geschrifte, en dat is een misdrijf. Net zoals je bijvoorbeeld een bankbiljet mag namaken. Dat wordt pas strafbaar als je het voor echt en onvervalst gaat uitgeven.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plusje. En als die medewerker er iets mee wilde had hij/zij het vast niet zo laten zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk je echt dat geld namaken enkel strafbaar is als je het uitgeeft? Zou wel heel handig zijn dan moeten ze je op heterdaad betrappen als je een deal sluit. Als ze gewoon binnenvallen in je huis en je bent er aan het drukken kunnen je ze niks maken. :p
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed punt Kimzie!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kimzie heeft gelijk, het in voorraad hebben van vals geld is strafbaar. Maar dan moet er wel de intentie zijn van het voor echt uit te geven. Hij die opzettelijk als echte en onvervalste muntspeciën of munt- of bankbiljetten uitgeeft muntspeciën of munt- of bankbiljetten die hij zelf heeft nagemaakt of vervalst of waarvan de valsheid of vervalsing hem, toen hij ze ontving, bekend was, of deze, met het oogmerk om ze als echt en onvervalst uit te geven of te doen uitgeven, ontvangt, zich verschaft, in voorraad heeft, vervoert, invoert, doorvoert of uitvoert, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie.