Is er in Nederland een gevangenis waar je gewoon eens op bezoek mag om te kijken hoe het daar allemaal gaat?

Het is natuurlijk wel lullig voor de gevangenen als mensen daar gewoon eens kunnen komen kijken alsof het een v&d is waar je gewoon eens gaat kijken maar ja.. ik ben wel nieuwsgierig.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je ziet de mannen niet hoor, die zitten achter de deur.

Het beste antwoord

er zijn ieder jaar opendagen in de gevangenis
Tijdens de jaarlijkse open dag van de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) openen vrijwel alle justitiële inrichtingen hun poorten voor het publiek. De open dag is bedoeld om bezoekers een indruk te geven van het leven en werken achter de muren van een huis van bewaring, gevangenis, forensisch psychiatrische instelling of justitiële jeugdinrichting.
alleen die van 201o is nog niet gepland wanneer hij gehouden wordt

Toegevoegd na 1 minuut:
op de onderstaande link kun je een virtuele toer maken

https://www.depoortgaatopen.nl/content/tour/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh vet! Ik heb je link bij m'n favorieten gezet. Dan kan ik het mooi in de gaten houden. Tnx!

Andere antwoorden (3)

Jaarlijks is er een open dag in de gevangenis. Dit jaar op 16 mei. Je moet wel inschrijven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Correctie: vorig jaar op 16 mei. Maar ook dit jaar is er een te verwachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste gevangenissn en politiebureas hebben jeerlijks een opendag. Informeer even bij je in de gemeente.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk hier eens startpagina gevangenis.
Mogelijk dat er wat erbij staat over open dagen.

http://gevangenis.startpagina.nl/