wanneer begint vreemdgaan? is dat al bij flirten? of moet er dan meer gebeuren?

met flirten geef je eigenlijk al aan dat je openstaat voor andere mensen buiten je relatie om....

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

op het moment dat je een collega een fijne avond wenst ;)

"vreemdgaan" is het hebben van een seksuele relatie buiten de eigen relatie. Een verschil is als je vraagt wanneer iemand jaloers begint te worden. Dit is een heel persoonlijk gebeuren, de een is al jaloers als zijn wederhelft kijkt naar een ander en de ander wordt pas jaloers als zijn wederhelft zonder toestemming geslachtsverkeer heeft met iemand anders.

Flirten doe je m.i. alleen als je relatie je niet bevredigt. In de klassieke zin van 't woord wordt met vreemdgaan meestal sex bedoeld. Het is echter maar een woord. Waar 't om gaat is: waarom flirt iemand die al een relatie heeft? En is 't acceptabel? Persoonlijk zou ik zeggen van niet. Ik ben 'behoudender' dan gemiddeld op dit vlak.

Om misverstanden te voorkomen zou je eigenlijk met je partner moeten afspreken waar de grens van het toelaatbare ligt. Waar "Vreemdgaan" begint verschilt per relatie. Uiteraard doen de meeste mensen dat niet, en daarom ontstaan er ook zoveel misverstanden over met alle nare gevolgen van dien. Zelfs presidenten beweren in de media dat er geen sex was in "the oral office".

Als je met een ander zoent ga je toch wel de grens over vind ik.

Flirten kan je gewoon voor de lol doen. Ik denk dat je de grens pas over gaat bij fysieke contacten van intieme aard of met intieme bedoelingen.

Dat ligt aan de afspraken met je partner. Mijn definitie van vreemdgaan is dan ook: "Contact met een ander dan je partner, dat buiten de impliciete of expliciete afspraken valt die je met je partner hebt over acceptabel contact met anderen." Het probleem is hier natuurlijk dat veel mensen hier geen expliciete afspraken over maken. In dit geval is volgens mij de meest bruikbare vuistregel: als je het idee hebt dat je het voor je partner moet verbergen, heb je blijkbaar zelf al het idee dat je iets doet dat niet oké is.