Zijn we nog wel in staat een astronaut op de maan zetten?

President Obama heeft net een streep door de bemande ruimtevaart gehaald omdat die onbetaalbaar is.
Maar ik vraag me al langer af of we nog wel in staat zijn een astronaut op de maan te zetten. De techniek hebben we nog wel. Maar helt lijkt wel alsof we dit soort projecten niet meer aankunnen. De meeste projecten die ik zie strompelen van het ene naar het andere struikelblok. Door op korte termijn gericht management, gebrek aan drive, slechte voorbereiding, slechte afstemming, gebrek aan vakmanschap.
Of ben ik een zwartkijker?

Toegevoegd na 15 minuten:
Voor de duidelijkheid, afgezien van geld en techniek.
Maar als project, dwz projectmanagement, planning, uitvoering, test e.d.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is inderdaad een centen kwestie, maar het is niet alleen Amerika, zowel China als India maken op dit moment plannen om naar de maan te gaan (bemand). Wat Amerika betreft die willen eerst verder met de IIS en vervolgen direct door naar Mars. Maar goed dat is deze Amerikaanse president en die verliest met de dag meer steun in eigen land, dus het is gewoon even afwachten.

Het grootste probleem is in dit geval denk ik het gebrek aan drive. Als je er bent geweest,hoef je niet meer te bewijzen dat je het kan. En dat was uiteindelijk toch de reden voor de eerste aamnlanding: Wie heeft de techniek het eerste. Sowjetunie of USA. op dit moment is er geen echte reden meer om mensen het heelal in te schieten, natuurlijk naast het ruimte toerisme. Dus zal er niet snel een budget voo

Ik denk dat het grootste gebrek geld is z'n missie gaat miljoenen kosten Toegevoegd na 1 minuut: en Amerika heeft al genoeg schuld

Natuurlijk kunnen we dat nog. Maar gezien het enorme begrotingstekort van de USA vormen de kosten een probleem. En vervolgens is de vraag wat het directe nut daarvan zou zijn. Dat het kan hebben we bewezen, we hebben monsters en foto's. Onlangs heeft een onbemande missie ook hele nuttige resultaten gehad. Tenzij er echt een nieuw doel wordt gesteld, zoals het bouwen van een maanbasis voor het delven van grondstoffen, kan ik me voorstellen dat je je geld uitgeeft aan andere prioriteiten.

daar zijn ze nog nooit in staat toe geweest kijk maar. http://spotlight.excite.nl/nieuws/1220/De-maanlanding-was-fake

Als men in de verre toekomst een bemande vlucht naar mars wil maken hebben zij de maan toch nodig voor een tussenstop .

volgens mij gaan telkens minder mensen werken in de ruimtevaart.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100