Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Schenden bodyscanners op een vliegveld de privacy van de reizigers?

De bodyscanners die naar aanleiding van de diverse dreigingen op de vliegvelden van onder andere de VS, Groot Brittannië en Nederland worden geinstalleerd, blijken in tegenstelling tot wat sommige authoriteiten beweren, wel degelijk het naakte menselijke lichaam in alle details zichtbaar te maken.

Met behulp van eenvoudige, gratis fotobewerkingssoftware is zo'n scan met twee muisklikken om te toveren tot een vrijwel realistische naaktfoto waarop ook de geslachtsorganen te zien zijn.

Loop je dan niet als bekend/beroemd persoon een risico dat medewerkers van het vliegveld misbruik van hun situatie kunnen gaan maken?

Als je weet dat Angelina Jolie of Jennifer Lopez langs gaat komen wil dan niet iedere man achter het schermpje gaan zitten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
622

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een bodyscan schendt wel degelijk de privacy van de passagiers!
Onder het mom van terreurdreiging mag tegenwoordig alles! Voor je het weet wordt je gearresteerd omdat je op de verkeerde internetsite zit te kijken. Nee hoor, het moet een keer ophouden. En die mensen die maar roepen het is voor onze eigen veiligheid..........sodemieter toch op, als ze echt wat willen doen dan gebeurt dat toch wel. Dan nemen ze toch gewoon de metro! Er moet wel iets van vertrouwen aanwezig zijn hoor, anders moeten we binnenkort allemaal gaan strippen op schiphol en voorover bukken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De autoriteiten bezweren ons dat er geen mensen zitten te kijken. De software werkt automatisch.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zullen ze dan toch niet achteraf even gaan kijken als bovengenoemde dames zijn langsgekomen?
Ja dat is zo, maar als de wet zegt dat het niet zo is, dan is het niet zo... En er wordt discreet mee omgegaan, fouten en misbruik is onmogelijk... En het is voor onze eigen bestwil...

Zo krijgen binnen niet al te lange tijd apparaten in de auto die alles bijhouden en over nog een paar jaar een chip in het lichaam... En allemaal voor onze eigen bestwil en onze eigen veiligheid...

Nee hoor angelina Jolie en Jennifer Lopez lopen geen gevaar... Dat is onmogelijk, niemand wil die bloot zien bij de douane...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ze op deze manier een grotere kans hebben om mensen tegen te houden die kwaad in de zin hebben, dan mogen ze van mij hun gang gaan.

Als mijn veiligheid wordt vergroot, zie ik het probleem niet.

ik ben best bereid dat kleine stukje privacy op te geven om zo te zorgen dat ik niet in stukjes op mijn eindbestemming aan kom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar aanleiding van berichten, dat bommen al geimplanteerd worden bij terroristen,is de bodyscan een van de weinige controlemiddelen die we op dit moment hebben om aanslagen op vliegtuigen te voorkomen. Dan vind ik die vermeende privacy schennis totaal onbelangrijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet echt, zelfs al zouden er mensen achter zitten. Alleen het helpt niet. De techniek neemt een stapje, dat neemt de crimineel ook weer een stapje. Het is techniek, dus iedereen kan er voorbij. Operatief een bom inbrengen is misschien de volgende stap. De engelse politie draagt geen wapens, omdat wapens geweld uitlokken. Tot nu toe is dat waar gebleken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding