Duurt het langer voordat een enveloppe aankomt naarmate de enveloppe zwaarder wordt?

Ik heb vrijdag iets op de post gedaan en het is niet aangekomen op zaterdag. De enveloppe woog ongeveer 125 gram.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat maakt niets uit. Maar het maakt wel uit als bijv. het adres niet volledig is of als er niet voldoende port op de enveloppe zit. Dan moet men bijv. de postcode opzoeken en moet er een strafport briefje verzonden worden naar de verzender en dan kan het iets langer duren. Overigens wordt de post heel vaak pas na 2 of meer dagen bezorgd of het nou een dunne of dikkere enveloppe betreft.

Antwoorden (2)

Normaal gesproken maak het niet uit, enkel als de stukken veel groter worden kan de verwerking langer duren daar ze dan apart gesorteerd moeten worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ligt er ook aan hoe laat je hem op de post hebt gedaan en waar . postagentschap of brievenbus