Hoe denkt nederland over boeren?

NO FARMERS NO FOOD

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Militante boerendochter? Zullen we een clubje oprichten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, ik ben ook oficieel van boeren afkomst.
Op een boerderij leven is leuk, ik had er eigenlijk niet weg gewild, maar ja, mijn ouders stopte ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms lucht het best wel op :)

Het beste antwoord

Een beroep dat altijd ondergewaardeerd is geweest.
Een programma als boer zoekt vrouw is een hele andere afspiegeling van het boeren bestaan.
De moderne boer is een ondernemer ,die door alle regeltjes en wetten in Nederland geen kant meer op kan.
Als je alle uren telt die een boer werkt dan heeft hij het zout in de pap nog niet.
Maar het is liefde voor het bedrijf en zijn beroep dat hij uitoefend.
Ik denk heel positief over boeren,ben ermee opgegroeid,en heb vele vrienden die boerderijen hadden,maar veel die ermee gestopt zijn omdat als je niet heel groot bent er niet mee kunt overleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Eerlijk, en persoonlijk antwoord:

Blij dat ze er zijn, anders moet ik het doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een zeer 'geplaagde' en 'onderschatte' beroepsgroep in Nederland.......!

Toegevoegd na 1 uur:
en even voor de duidelijkheid: Ik ben geen boer of agrariër.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben blij dat ze er zijn, we moeten eten.

Maar ze kunnen wel enorm zeuren en zijn weinig bereid om te veranderen waardoor ze vooruitgang in de weg staan.

Toegevoegd na 24 minuten:
Oh sorry!
Enkel positieve meningen gewenst.
Mijn fout!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, ik zie dat alleen positieve reacties gewenst zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- weet waar je over praat, het zijn hardwerkende mensen die het door de regelgeving helemaal niet makkelijk hebben en nog een slecht betaald beroep ook. Dus geen gezeur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah ja, dus omdat je het niet met mij eens bent, is mijn mening minder waardevol...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eeeh niet alleen positieve reacties hoor.... ik wil een eerlijk antwoord....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar ben ik blij om. Maar helaas zijn er nog anderen die de eerlijkheid duidelijk niet op prijs stellen...
Als je boer zoekt vrouw volgt ,zitten er aardig wat conservatieve mannen tussen.... dat ik denk hoe is het mogelijk dat er boeren zijn die nog zo onder het "regiem" van hun ouders worden bestuurd. Dan praat ik over volwassen mannen die er vanuit gaan dat moeders nog voor ze kookt. Ooow wat zal ik daar op afknappen. Dan ben je een zoon van 38 en zit je nog elke avond met je ouders aan tafel het eten naar binnen te schuiven. Het valt mij op dat het lijkt dat ze achter lopen in hun ontwikkeling qua emoties en qua denken. Niet allemaal natuurlijk er zitten ook leuke boeren bij. Dat het harde werkers zijn is een feit. Daar heb ik respect voor. Maar zie ik dat ze toch "gedwongen" omdat het een familiebedrijf is zo vast in hun eigen wereld zitten qua ritme . Maar een levendige ontwikkeling zit er bij sommige niet in. Het komt bij mij nog al saai en beperkt over. Maar "warreken" kunnen ze als de beste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland 'denkt' niet, Nederland is een land.

Ik denk dat boeren veel mensen onverschillig laten, dat ook veel mensen een heel verouderd beeld van de beroepsgroep hebben (hoewel 'Boer zoekt vrouw' daar wel wat aan veranderd heeft!), dat mensen die bekend zijn met de sector de boeren ondergewaardeerd vinden en dat een aantal mensen boeren ook zien als uitbuiters van dieren. Maar: allerlei meningen dus.

Het officiële overheidsstandpunt ten aanzien van de sector is trouwens de laatste 40 jaar vooral gericht op schaalvergroting. Familiebedrijven waarop 'n gezin de kost kan verdienen zonder extra personeel, zijn bijna onmogelijk geworden. Aan de andere kant willen veel 'burgers' dat de landbouw een menselijker gezicht krijgt, minder dieren per bedrijf, die ook nog naar buiten kunnen, winkeltjes op de boerderij, boerderijcampings en dat soort gekneuter doen het leuk bij 't volk. Behoorlijk tegenstrijdig dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien zou ze iets kunnen vragen als 'welke verschillende beelden bestaan er in NL bij 'boeren'?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is maar net hoe je het formuleert, dat is waar. Maar iedereen begrijpt toch wat ik bedoel? en volgens mij is het correct nederlands (op de hoofdletter die mist bij Nederland na..)
Boeren zijn nuttig,we kunnen er niet zonder.Alleen worden ze de laatste jaren behandeld als citroenen,ze worden duchtig uitgeknepen. Dat is voor een groot deel onze eigen schuld,omdat we voor een litertje melk,een stuk vlees of een brood niet te veel willen betalen.De meesre mensen gaan dan niet naar een bakker of slager of melkboer(zijn die er trouwens nog?),maar naar de supermarkt,waar het lekker goedkoop is.
Aan de andere kant herinner ik mij de 2e wereldoorlog nog,toen veel boeren misbruik maakten van de honger van de mensen en hun rogge of aardappelen verkochten voor gouden en andere sieraden,textiel en andere waardevolle voorwerpen.
Maar al met al is het zo als Jaap Jongbloed zegt: Je kunt ze niet missen,geen dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boeren worden vaak als 'suf' of 'dom' neergezet. Boer zijn is denk ik een prachtig beroep! De hele dag voor je eigen dieren zorgen en te genieten van de rust van het platteland. Heerlijk toch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groot respect voor boeren. Een eerlijk beroep, maar door Nederland en Europese Unie bijna onmogelijk geworden om dit beroep uit te oefenen, vanwege de overweldigende regelgeving. Bovendien worden - ze voor het werk wat ze ervoor verzetten - slecht betaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed gezien +1