Omdat de overheid nou eenmaal een onderwijstructuur heeft bedacht..
Die volgens hun de beste manier/methode is om je voor te bereiden op je ''volwassen'' leven..
Vrije scholen wijken daar van af..
Overheid heeft wel richtlijnen opgesteld aan de vrije scholen om in aanmerking te komen voor een overheids subsidie..
En zeg maar erkenning..

De vraag zal er misschien wel zijn...
Maar als bedrijven/werkgevers het niet erkennen is de stap voor veel ouders te groot om hun kind op een vrije school te plaatsen..

Cijfers zijn gebaseerd op het huidige onderwijsstructuur..
En als een vrije school zich meer op de ontwikkeling van kind richt qua emoties,gevoel,kunst,interesses etc..
Kan je die cijfers naar mening niet betrouwbaar noemen..
Het zijn 2 verschillende concepten...

Het is maar wat je kiest...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat er niet genoeg vraag naar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was ook mijn idee. +
Wellicht omdat de slaagcijfers ver onder het gemiddelde ligt in vergelijking met reguliere scholen?

Wellicht omdat het lezen van mythen/sagen, handwerken, toneelspelen, etc. op deze scholen minstens zo belangrijk is als rekenen, lezen en schrijven?

Wellicht om dat leerlingen van vrij scholen op kennisgebied achterliggen op leerlingen van reguliere scholen?

Wellicht omdat de leerstof geen doel is maar alleen de intrinsieke ontwikkeling van een kind?

Shall I go on?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie school, waar kan ik me aanmelden ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn er ongeveer 90. Dus je kunt er vast wel eentje vinden op internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vind ik (afgezien van de slechte slaagcijfers natuurlijk!) juist redenen waarom er veel meer zouden moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Leonie.. Ik wil mijn dochter op een vrije school zetten, hoe is de aansluiting naar de middelbare school die gewoon de normale leerwijze hanteert. Was dat een omschakeling?
Voor mij namelijk wel die van een montessorischool kwam.
omdat mijns inziens de leven filosofie waar deze scholen vanuit gaan te vaag en ongrijpbaar is.
en dus in mijn ogen van geen kanten haalbaar en over the top is.
De zelfstandigheid van een kind wordt zogezegd bevorderd maar vaak houdt dat in een soort laat maar gaan tactiek.
En vaak is dat ook een gebied waar het kind nog veel te onvolwassen voor is het is te ruim en ongrijpbaar.
op een paar uitzonderingen na is het voor veel kinderen te hoog gegrepen.
en dat allemaal vanwege een tehoog gegrepen ideaal.
en geloof me ik kan er over mee praten ik heb nog op een school gezeten alla sociale academie uit de jaren zeventig.
consensies, lullen of groeps dynamiek machten en al die ander bla bla.
leuk interresant maar achteraf gezien had ik liever
Rust Reinigheid en Regelmaat gezien voordat ik los werd gelaten op dese boze wereld
Ik ben nu een chaot intelligent dat wel ;) maar voel zelf de beperking van deze laat maar gaan tactiek.
het vergt een te grote zelfdiscipline voor de meeste kinderen
en ik denk dat veel mensen er geen vertrouwen in hebben hun kinderen dit aan te doen.
en dan nog
Je wordt hooguit beroemd als de mental coach in de reclame van cup a soup ;)

Kunnen jullie nou helemaal niets alleeen !!!!!!!!
14 jaar geleden
"Waarom zijn er zo weinig vrije scholen in nederland?"

waarschijnlijk vanwege een gebrek
aan leerkrachten en geld...denk ik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn scholen waarin kinderen toch het gevoel hebben dat ze op een beetje vreemde school zitten en een beetje vreemde ouders hebben. Sofen, noemen de kinderen het zelf. Kinderen willen graag op een normale school zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf op een vrije school gezeten en van niemand gehoord dat ze liever op een andere school zaten. Niet toen, en niet achteraf. Ik denk niet dat dat het probleem is.
Kinderen ervaren het niet als een niet-normale school, zij kennen meestal alleen hun eigen school, dus is dat voor hen normaal. Buitenstaanders vinden misschien hen raar, maar zijzelf groeien op tussen klasgenoten die hetzelfde meemaken, dus hoeven zich niet raar te voelen.
Overigens heb ik als kind nooit bij dingen als scouting en muziekles van andere kinderen gehoord dat ze onze school raar vonden.
Gelukkig wel, want de vrije scholen hebben er een puinhoop van gemaakt. Koprt geleden nog is het aangetoont dat het onderwijs op deze scholen ver onder de maat is.