Zou op huisdierenvoer extra belasting moeten worden geheven?

Zou er niet op huisdierenvoer extra belasting moeten worden geheven, zodat de hondenbelasting kan worden afgeschaft, en iedereen gewoon betaald voor zijn huisdier? Een soort de vervuiler betaald toeslag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

als eigenaar van twee katten vindt ik het eigenlijk wel billijk als er op huisdieren voedsel belasting zou worden geheven. Op die manier zou bijvoorbeeld de dierenbescherming en de verschillende assiellen (assiels?) gesubsidieerd kunnen worden. Ik denk dan aan bijv 5 cent ofzo..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee. Er is geen enkele reden voor een nieuwe belasting of een belasting verhoging. Dierenhouders moeten gewoon de rommel opruimen die ze veroorzaken. Dat kost de maatschappij niets en we hoeven geen extra belasting te bedenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja hoe wil je dat uitvoeren? Zijn wortels huisdierenvoer? Volgens mij kun je dat op diverse manieren omzeilen en misschien krijgt een aantal huisdieren het dan veel minder in nederland. Lijkt mij geen goede maatregel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee lijkt me niet, dan vind men dat de mensen die in het grensgebied wonen weer bevoordeeld worden, omdat die dan het huisdierenvoer wel uit Duitsland/België gaan halen en zo mooi onder de belasting uitkomen.

Daarnaast vraag ik me af waarom ik dan ineens "belasting" zou moeten betalen voor mijn konijn, die heeft nooit iemand last bezorgd. Idem voor goudvissen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed plan!
Ik realiseer me net dat ons goudvisje de boel óók behoorlijk vervuilt...

Weer een bela(stinkje) erbij! Onze minister van Financiën heb je zeker aan je zijde en smult...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alstublieft niet op die manier!
is ondoenlijk.
momenteel heft de gemeente waar je woont belasting op het houden van een hond. zelfs al verblijft de hond uitsluitend binnenshuis, er moet hondenbelasting worden afgedragen.

ik vrees dat als er extra belasting betaald moet gaan worden over het voer dat dit ten koste van de kwaliteit kan gaan. onze dieren verdienen het allerbeste tegen een prijs die betaalbaar is, en jawel, liefst zo laag mogelijk.

dat de vervuiler betaald staat buiten kijf.
natuurlijk, daar is deels de hondenbelasting voor.
mooi zou bijvoorbeeld wel zijn dat er poepzakjes verstrekt worden, bij
-het kopen van hondenvoer
-het feit dat je huisdier bekend is bij de gemeente
en je op grond daarvan én betaald en opruimartikelen (schepje, poepzakjes) ter beschikking krijgt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet in elke gemeente betaal je honden belasting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Nelly3: ohw, dat wist ik niet.
gemeentes zonder hondenbelasting...
mogen gemeentes dat zelf bepalen dan?
Ivana
14 jaar geleden
De hoogte van de hondenbelasting verschilt per gemeente heel erg. Bovendien komt dat nooit ten goede aan honden of wat daar mee verband houdt. Die belasting gaat in het potje "algemene middelen" en wordt voor heel andere zaken gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Ivana: wist ik ook niet.
zo word ik weer wat wijzer.
er zijn ook gemeentes die kennelijk uit die pot een hondenpoepopzuigkar laten rondrijden. ik zie hem niet zo vaak, maar hij is er wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kom maar allemaal naar Brabant met jullie hondjes, gezellig !!!!
Ik betaal hier geen honden belasting, waarschijnlijk betalen we hier aan iets anders wel weer meer.
Eerlijk gezegd vind ik dat de mensen die huisdieren hebben geld zouden moeten toekrijgen.
Mensen met huisdieren zijn zowel geestelijk als lichamelijk veel gezonder.
Mensen met een aaibaar dier hebben minder kans op hartkwalen en mensen met honden, hebben minder last van cholesterolverhoging en bloedvatvernauwing.
Die mensen kosten de staat dus veel minder geld, voor psychiaters en ziekenhuizen en medicamenten.

Logische gedachtengang, of niet soms!
14 jaar geleden
zo kan je met alles wel doorgaan, zo moet er ook op ons eten extra belasting geheven worden want wij vervuilen toch ook?

Dus ik stem hier op tegen. zo kan je wel door blijven gaan met huisdieren eigenaren te benadelen. Allemaal omdat niet iedereen het op huisdieren heeft en een grote meerderheid wel.