wat kan ik doen als ik gepest wordt op het werk (overheid)?

Werk bij de overheid en men vind dat ik mij weerbaarder moet opstellen.Maar voor mij zijn vele weggepest.Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Word je gepest door collega's of leidinggevenden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb ik gedaan.Antwoord mijzelf weerbaarder maken. What about de pestkoppen. Nadat ik weg ben pakken ze de volgende.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Door beide!

Het beste antwoord

Als u op uw werk te maken krijgt met pesten, kunt u een aantal stappen ondernemen. Probeer eerst het probleem op uw werk op te lossen, bijvoorbeeld met de hulp van een vertrouwenspersoon. Als dit niet lukt, zijn er verschillende organisaties waar u terecht kunt voor hulp.
Als u slachtoffer bent van pesten door collega's of uw leidinggevende, is het belangrijk te zeggen dat u het pestgedrag niet accepteert. U kunt erover praten met een collega of leidinggevende die u vertrouwt. Ook kunt u naar een vertrouwenspersoon gaan. Als deze er binnen uw bedrijf niet is, kunt u naar een arbodienst gaan.
Als u er op uw werk niet uitkomt, kunt u bij een aantal organisaties terecht voor hulp. Het Juridisch Loket informeert u over rechtshulp bij dit soort problemen. Voor informatie en advies bij pesten kunt u ook terecht bij de Inspectie SZW of het College voor de Rechten van de Mens. Ook hebben de meeste vakbonden een rechtskundige dienst waarvan leden gebruik kunnen maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zal nu een stap verder gaan Inspectie SZW of het college rechten van de mens.Kijken wat zij voor mij kunnen betekenen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik hoop dat je er iets aan hebt, niets is zo vervelend als niet prettig te kunnen werken.

Andere antwoorden (1)

Je kunt naar de vertrouwens persoon gaan en daar een gesprek mee aangaan.
ronron1212