Kun je ergens checken of een auto total los is geweest?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja aan de auto zelf. Het staat helaas nergens geregistreerd. Tijdens een anwb keuring of eigen grondige inspectie kun je zien als een auto is opgelapt. Spuitwerk is nooit zo strak als dat het vanaf de fabriek komt.

missciehn via de RDW Toegevoegd na 46 seconden: De RDW registreert APK-data en andere gegevens van voertuigen.

Bronnen:
http://www.rdw.nl

Voor zover ik weet staat ‘total loss’ (engels voor ‘volledig verlies’) voor ‘reddeloos’. Alleen nog bruikbaar als schroot. Dus – tenzij de term tegenwoordig veel ruimer wordt gebruikt – is een nog rijdende auto nooit total loss geweest. Schade is wat anders, en dat lijkt me (deels, tenminste) te achterhalen via de verzekeringsmaatschappij van de de vorige eigenaar.

ja: bv een schadebedrijf koopt 2 dezelfde auto`s de ene is total loss aan de voorkant en de ander is total loss aan de achterkant dan worden de twee outo`s doormidden gezaagd en dan de goeie helften aan elkaar gelast en als dat door een vakman is gedaan dan hoef je niet bang te zijn dat die auto slechter is dan een auto zonder schade . En dan na de keuring kan men dat op het kenteken weer terug vinden dat die auto total loss is geweest maar vraag mij niet waaraan je dat kan zien op het kenteken .

Ja dat kan, via www.checkautoschade.nl Succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100