Hoe leer je graffiti-letters lezen?

Ik zie vaak graffiti met die enorm dikke, gestyleerde letters die ook nog eens in elkaar verstrengeld zijn.

Sommige letters kan ik lezen, maar de meeste blijven voor mij grote vette blokken.

Zijn er meer mensen die moeite hebben met het lezen van die letters? Hoe kan ik die letters beter leren lezen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Door makkelijk te beginnen en het heel langzaam steeds een beetje moeilijker te maken. Zo leer je de kenmerken van de letters herkennen. In de moeilijke gevallen is er bijvoorbeeld nog maar 1 kenmerk over (kan zelfs een hele subtiele zijn die je makkelijk over het hoofd ziet als je de kenmerken niet kent). Er wordt dus steeds meer weggelaten. Dat gaat het makkelijkst met een boek over graffitikunst, met heel veel voorbeelden. Ik heb een hekel aan deze zin maar moet nou toch Oefening baart kunst.

Ik heb ook moeite die letters te lezen... Bij mij gaat het exact zoals jij beschrijft. Het enige wat helpt is er langer naar kijken, en vaker dat soort letters lezen. Maar, dan nog blijft het soms onleesbaar. Wat dat betreft heb ik liever dat een graffiti kunstenaar een mooie draak maakt of een bos op een muur, in plaats van woorden! Maar ja, wie ben ik...

Volg een korte cursus graffiti...!