Kan ik bij een uitzendbureau ook terecht voor stageplaatsen?

Ik ben opzoek naar een bbl/stageplek voor in de zorg. Kan ik dan bij een uitzendbureau terecht of zijn die speciaal voor werk? Of ook stages?

Weet jij het antwoord?

/2500

Uit mijn eigen ervaring is het juist de bedoeling om zelf initatief te tonen en bedrijven te benaderen. Bedrijven zijn vaak op zoeken naar personen die initiatief tonen en actief op zoek zijn. Dus mijn advies is om zorginstellingen te bellen. Een brief sturen kan ook maar deze verdwijnen al snel op de poststapel en je hoort er vervolgens niets meer van of krijgt na weken/maanden pas een reactie. Daarnaast geloof ik niet dat uitzendbureau's stageplekken regelen.

Neen, uitzendbureaus regelen geen stageplaatsen, omdat hen dit financieel geen voordeel biedt.

Er zijn wel degelijk uitzendbureaus die ook 'vacatures' voor stages hebben, maar over het algemeen moet je die toch via de bedrijven zelf regelen. Bij veel vacaturesites kun je overigens ook op stages zoeken, dus wellicht zit daar wat voor je tussen. Het lijkt me dat er niets mis mee is om via die weg een stage te regelen, al toont het wel beter als je ook direct contact opneemt met enkele bedrijven. Wie weet volgt daar wel iets leuks uit!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100