Hallo, is elke pdd nos het zeltde is het alleen vorm van lichte autisme?

Beste mensen, zelf heb ik pdd nos ik heb nu op dit moment geen vrienden ben volwassene graag zou ik vrienden willen maken en goed in de maatschappij terecht wil komen. Ik zou willen weten of ik met dit vorm de kracht heb om mijn doel kan bereiken? Hoe kan ik dat bereiken? Volgend jaar ga ik naar normale school en ik zou graag onopvallend willen maken en kan ik het aan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

PDD-NOS betekent 'pervasive development disorder-not otherwise specified'. Oftewel: een indringende ontwikkelingsstoornis die niet in een hokje past. Je sociale ontwikkeling is anders dan die van de 'gemiddelde mens', daar heb je last van, maar HOE anders, dat kan bij iedereen anders zijn.

Dus nee, niet elke PDD-NOS is het zelfde en welke hulp jij nodig hebt om je doelen te bereiken, dat hangt er maar helemaal van af hoe het bij jou is. Heb je hulp nodig met het structureren van je dagelijkse taken? Met het meekomen in de groep? Met 's ochtends uit je bed komen? Met je werktempo? Met boodschappen doen?

Zoek iemand die je kan helpen met de dingen waar jij hulp bij nodig hebt. Heb je een goede band met je ouders? Die kennen jou vaak het beste, en kunnen vaak goed inschatten wat je nodig hebt, als je daar zelf weinig inzicht in hebt.

En een tip: probeer niet te krampachtig om 'gewoon' 'onopvallend' te zijn. Daar word je doodmoe van en bovendien merken mensen uiteindelijk toch wel dat je anders bent. Zoek je vrienden niet onder de populaire mensen op school. Er zijn al genoeg 'gewone' 'onopvallende' mensen. Er zitten op jouw school vast ook wel mensen die anders zijn. Zoek ze op en vorm je eigen groepje. Je bent 23 lees ik in een andere vraag, op die leeftijd is bij de meeste mensen dat hele groepjesgedoe met pesten en zo al lang verleden tijd, en mag je gewoon jezelf zijn, zo lang je je maar niet opdringt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
pdd-nos is inderdaad een lichte vorm autisme. ik heb het zelf en heb er totaal geen last van. als je denkt dat je geen vrienden kan maken, ja dan kan je dat niet!

probeer het gewoon, dat is mijn advies.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk dat je niet door een diagnose jezelf in een hoek moet plaatsen. Daardoor neemt je zelfvertrouwen af en dat is jammer en niet nodig. Je hébt pdd nos, maar je bént een mens met veel kwaliteiten, benut die en je wat minder sterkte kanten zullen meer en meer naar de achtergrond verdwijnen. Denk niet te veel in het autisme, maar kijk naar jezelf en van daaruit ben je krachtiger dan je misschien ooit gedacht hebt.