Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn veel stoepen in Nederland hoog, maar inbijvoorbeeld Delft niet?

In de oude binnenstad van Delft zijn veel stoepen gewoon gelijk met de straat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
610

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Oude binnensteden zijn vaak niet gebouwd om rekening te houden met auto's, de straten zijn er misschien smaller (Ik ken Delft niet, maar bv wel de oude binnenstad van Amersfoort) waardoor er minder ruimte is voor diverse rijbanen.
Het oog wil natuurlijk ook wat, de mooie oude straten ontsieren met van die lompe stoepranden is geen fraai gezicht.
Verder is het de keuze van de ontwerper, ik woon in een wijk van 30 jaar oud en we hebben hier helemaal geen stoepen in veel straten, naar mijn idee niet handig, maar de architect vond het vast mooi :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In oude steden zijn de straten en ook de stoepen vaak erg smal. Om te voorkomen dat men niet met een kinderwagen of rollator niet op de stoep kan, zijn ze dan op gelijke hoogte met de straat. Daardoor is het mogelijk om in elk geval zoveel mogelijk rechts te houden en niet "midden" op straat te lopen met die kinderwagen of rollator.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding