Hallo,Is het mogelijk voor een lichte autisme/pdd nos om de maatschappij in te komen en vrienden te maken kun je ook bijna onopvallend zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat kan heel goed, mijn ervaring is overigens wel dat ik heeeel moeilijk vrienden maak. daarentegen, als ik ze maak, ga ik er ook voor.....meestal is het inderdaad via bijvoorbeeld mijn zoon of onze hond. zelf contact zoeken vind ik erg moeilijk....succes ermee!!

Antwoorden (4)

Tuurlijk, maak het vaak genoeg mee. Je kunt ook trouwen hoor, je echtgenoot dat zou je beste vriend moeten zijn. Vriendschap kent geen grenzen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat kan!
Dat het bij de meeste mensen met auti-trekjes niet zo werkt dat je 'in de kroeg of op het voetbalveld' leuke vrienden opduikelt, zal voor jou geen nieuws zijn.

Het makkelijkst gaat dat als je aansluiting zoekt bij een groep mensen met dezelfde interesse als jezelf, dan heb je meteen iets om over te praten en over het algemeen gaat de acceptatie van jouw 'handicap' dan ook een stuk makkelijker.

Ik weet natuurlijk niet wat je leuk vindt, maar gemiddeld genomen tref je bij 'nerdenhobby's' aardig wat mensen die auti-trekjes hebben en daar heel open over zijn. Ik ken er zelf veel uit de gamerswereld, bij de LARP'ers, de SF&Fantasyfreaks en de cosplayers, bij de Animefans, bij de verwoede schakers, bridgers en RPG'ers, bij de bordspelers en verzamelaars. Zonder daarmee te willen generaliseren, maar dat is nu eenmaal het wereldje dat ik goed ken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb zelf pdd-nos en nooit moeite gehad met vrienden maken (in elk geval ligt dat niet aan mijn autisme)

pdd-nos stelt in vergelijking met andere dingen weinig voor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet niet waar je woont, maar in Utrecht en omgeving heb je Altrecht Talent, een initiatief van Altrecht GGZ, waar werkelijk iedereen terecht kan. Er zijn tientallen aktiviteiten, je kunt gewoon aanwezig zijn zonder iets te doen of te zeggen, je kunt er eten en als je wilt gezellig kletsen.
In jouw gemeente is er vast ook wel zoiets.