Ik had een brief verzonden naar de belastingdienst, adresgegevens waren niet zichtbaar, is dit een probleem?

Ik had het met een antwoord enveloppe van de belastingdienst gestuurd, dus een blauwe enveloppe, maar de brief zat er net te laag in, dus het adres was onzichtbaar.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit zal wel vaker gebeuren. Als de postbode (of de sorteerder) welwillend is, zal hij wat aan de envelop schudden zodat de geadresseerde alsnog zichtbaar wordt. Zo niet, dan wordt de enveloppe retour afzender gestuurd. Dat ben jij. Als het goed is, heb je jouw postcode en huisnummer op de achterkant van de retourenveloppe genoteerd. Postcode en huisnummer zijn voldoende om de brief weer naar jou te krijgen. Als je die gegevens niet hebt ingevuld, gaat de brief naar de afdeling Onbestelbare Post. Die afdeling maakt brieven open om op die manier te ontdekken wie de geadresseerde dan wel de afzender is (dit is mij één keer overkomen - dan krijg je uiteindelijk de brief terug met een heleboel stempels erop, en een begeleidende brief van de posterijen om uit te leggen wat er is gebeurd). In dit geval vermoed ik dat die afdeling Onbestelbare Post wel zo slim zal zijn om eerst even aan de envelop te schudden alvorens hem open te maken.  

Nee dat is geen probleem. Elke andere envelop wel, maar TPG post weet dat blauwe enveloppen bij de belastingdienst thuishoren dus die sturen ze gewoon naar de centrale administratie in Heerlen. Het is wel verstandig om over een tijdje even te informeren of de envelop is aangekomen, zodat je anders alsnog een nieuwe brief kunt sturen.