Hoe kom ik erachter wat mijn oude begrafenispolissen nog waard zijn en waar/hoe zijn die te zijner tijd te verzilveren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

1. Als je er papieren van hebt, die heel goed doorlezen daar staat vast iets over bij de voorwaarden.
2. De desbetreffende maatschappij daarover op bellen of mailen (tegenwoordig reageert bijna elk bedrijf wel snel op mail)

het lijkt mij als de polis is afbetaald dat je dan gewoon verzekerd bent, maar de vraag is heb jezelf jarenlang voor die polis betaald en voor welk bedrag ben je dan verzekerd? Of heb je het over een polis die jouw ouders tot je 18e hebben betaald? want die is volgens mij niet of nauwelijks iets waard als op latere leeftijd. De mensen die heel lang geleden een polis hebben afgesloten zijn ook waarschijnlijk te laag verzekerd. Tegenwoordig kost een begrafenis/crematie al gauw rond de 8000 euro heb ik mij laten vertellen en pas nog gelezen op Dela.nl. Heb jij je ooit bijvoorbeeld voor 4000 gulden laten verzekeren dan ben je dus helaas nu onderverzekerd. Dat betekent dat als je je nu niet bij laat verzekeren dat je familie/kinderen de restschuld van de begrafenis/crematie zullen moeten betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als u in het bezit bent van het oude polisblad met alle relevante gegevens behoort uw verzekeringsagent aan te kunnen geven welke maatschappij de portefeuille beheert, waaronder deze polis valt. De waarde kan ook worden opgevraagd.Als de polis premievrij is zal de polis tot uitkering komen, wanneer de onzekere gebeurtenis(overlijden van de verzekerde) heeft plaats gevonden.
De polis kan m.i. ook worden aangewend als inkoop bij een nieuw af te sluiten polis.
Er is geen afkoop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel vaak komt het voor dat oude verzekering maatschappijen niet meer bestaan, dan kun je op google opzoeken door welke bestaande maatschappij zij is overgenomen.
De verzekerde waarde blijft gewoon bestaan, met dien verstande dat elke gulden nu € 0,45 is.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het verzilveren gebeurt in de regel door dr uitvaartmaatschappij die de begrafenis/ crematie regelt.
Overigens zijn zij meestal ook de hoogte welke uitvaart maatschappij naar wie is overgegaan, het is immers hub dagelijkse bezigheid.