waar komt de 1 minuut stilte vandaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
ronron1212
11 jaar geleden
Welke minuut bedoel je ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uit respect wordt er vaak een 1 minuut stilte gehouden.
Maar ben benieuwd waar deze traditie is ontstaan. Had inderdaad het minder globaal moet formuleren. ;)
Amadea
11 jaar geleden
Het zal eerder de twee minuten stilte zijn, op 4 mei.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, die bestaat ook nog.
Maar dat is niet mijn vraag. ;)

Het beste antwoord

De minuut stilte ontstond bij de eerste herdenking van de wapenstilstand, op 11 november 1919, als neutraal alternatief voor een religieuze herdenking of bezinning. Voorheen was het de gewoonte een kort gebed uit te spreken. Dat duurt ongeveer een minuut.
Amadea