€ 10.000 elke maand, 30 jaar lang, kan ik dat winnen met 1/5 lot?

Dit is een prijs van de Staatsloterij bij de Koninginnedagtrekking 30 april.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.4K
Ivana
11 jaar geleden
Ik hoop dat jij die 30 jaar haalt om het op te maken, ook al is het maar 1/5 Ofschoon, 90 is tegenwoordig een heel haalbare leeftijd. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
,,,88... zelfs, is zeker niet extreem, hè! of is het misschien toch slimmer om in een keer te laten uitbetalen? :^) Wat is wijsheid?
Ivana
11 jaar geleden
Pik meteen in, anders gaat het net als op Cyprus. Zo ben je rijk, zo zit je op zwart zaad! ;-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dan in een oude sok, anders komt er een nieuwe bankencrisis en is het toch nog weg! Of veel misschien veel slimmer/beter : de helft investeren in heel goedkoop onroerend goed! Dat kan geen probleem zijn, omdat particulieren hun huizen niet kunnen verkopen... Heb je in een keer een deel van je vermogen (bijna) verdubbeld!
Dat zou wat zijn. Daarna zou ik investeren in goud, denk ik en diamanten, wordt alleen maar waardevoller! ;?)) goed plan/strak plan!!

Het beste antwoord

Nee.

Dat is de prijs van 1/1 lot. Niet van 1/5 lot. Daarmee kun je 'slechts' euro 2000.- winnen elke maand, 30 jaar lang.

Toegevoegd na 3 minuten:
Even de kleine lettertjes
1. Om de prijs te kunnen winnen, moet je alle eindcijfers goed hebben.
Voor bovengenoemde prijs op 1/1 lot geldt:
"* Als u kiest om de Hoofdprijs in 1 keer uit te laten keren, dan wordt er een bedrag van € 2.25 miljoen uitgekeerd. Dit bedrag is de verwachte waarde op dit moment van de toekomstige uitbetalingen van € 10.000 per maand 30 jaar lang, rekening houdend met de verwachte renteontwikkelingen."

2.
"Dit prijzenpakket is gebaseerd op een verwachte verkoop van 3,2 miljoen lotnummers per trekking. De werkelijke verkoop kan hiervan afwijken. In 2013 stelt de Staatsloterij hele loten ter beschikking en loten die bestaan uit 5 deelloten, de zogeheten 1/5 loten. Een 1/5 lot geeft recht op een 1/5 deel van de prijs. "

Kortom, als de lotenverkoop tegenvalt, dan kan het prijzenpakket minder worden. Maar ik neem aan, dat de hoofdprijs die men zo sterk naar voren brengt toch wel in stand blijft.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Kortom, als de lotenverkoop tegenvalt, dan kan het prijzenpakket minder worden."
Dat staat er volgens mij niet...Ze kunnen niet zomaar het prijzenpakket veranderen als er minder loten zijn verkocht!
Computoon
11 jaar geleden
Er staat dat het prijzenpakket gebaseerd is op een bepaalde verwachte verkoop en dat de werkelijke verkoop hiervan kan afwijken. Het hoeft niets te betekenen maar als het in het geheel geen betekenis had, stond het er niet. Uit het Deelnemersreglement van de Staatsloterij:
"Artikel 12 Prijzenpakket spelvormen
12.1 De Nederlandse Staatsloterij maakt twee weken voorafgaand aan de verkoop van de deelnamebewijzen het bij de desbetreffende loterij behorende prijzenpakket bekend. 12.2 Het prijzenpakket wordt vastgesteld in overeenstemming met de aan de Nederlandse Staatsloterij verleende vergunning en met de op de Nederlandse Staatsloterij van toepassing zijnde overige wettelijke voorschriften." Klinkt geruststellend. Kijken we n.a.v. punt 12.2 naar de 'vergunning' van de Staatsloterij dan staat daarin: "Beschikking Staatsloterij
• Artikel 7
De staatsloterij is ingericht overeenkomstig het bepaalde in artikel 8, tweede lid, van de Wet op de kansspelen. ." Kijken we naar aanleiding hiervan in de Wet op de kansspelen dan is daar te lezen:
"Wet op de kansspelen
• Artikel 8
o 1. (...)
o 2.Onder een staatsloterij wordt verstaan een loterij waarbij door trekking de nummers van de deelnamebewijzen worden aangewezen waarop de prijzen vallen en waarbij ten minste 60% van de door de deelnemers betaalde inleg aan prijzen wordt uitgeloofd." Stel nu (het is zeer theoretisch) dat slechts voor 50.000.- aan loten worden verkocht. Wat zou er dan gebeuren met de prijs van 30 jaar lang 10.000 euro? Je mag hopen dat de Staatsloterij voor dit soort zaken goed herverzekerd is. In de Beschikking Staatsloterij staat nog:
"Artikel 18
De stichting is gehouden zodanig maatregelen te treffen dat de uitbetaling van de prijzen aan de winnaars in de staatsloterij te allen tijde is gewaarborgd. Artikel 19
Jaarlijks stelt de Minister van Financiën het afdrachtpercentage voor de Staatsloterij vast, welk percentage ten minste 15% van de nominale waarde van de verkochte loten bedraagt." Maar een 'keiharde garantie' dat onder alle omstandigheden de prijzen kunnen worden uitgekeerd (ondanks alle moeite die de Staatsloterij moet doen volgens art. 18) wordt niet gegeven. Wél dat minstens 15% van de lotenwaarde aan de rijksoverheid moet worden afgedragen (art. 19).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan niet meer geven dan een plus voor je zoekwerk maar toch denk ik dat ze niet opeens lagere prijzen kunnen uitkeren. De loterij bestaat al zolang en is zo stabiel in verkoop dat er echt niet opeens heel erg veel minder loten verkocht en als dat zo zou zijn zijn de gevolgen voor de staatskas maar zullen de prijzen daarna lager gaan uitvallen.
Computoon
11 jaar geleden
Ik heb er ook genoeg vertrouwen in , speel al jaren mee. Met de 'gewone' loterij en de Oudejaarsloterij. En als ik ooit een 'fatsoenlijke' prijs win, stop ik met meespelen :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!