Wat is je recht van een parkeerplaats in je straat voor je huis ?

Ik woon in een straat waar blokken huizen staan elke blok heeft 8 parkeerplekken. Elke keer als je 's avonds thuis komt staat de straat vol met auto's die niet uit de straat komen. Wat zijn mijn rechten in de straat dat ik er toch voor kan zorgen dat ik onbezorgd mijn auto in me eigen straat kan neerzetten ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Die zijn er niet. Heel simpel. De gemeente maakt een berekening hoeveel parkeerplekken ze per huis willen en die worden gemaakt maar je hebt geen recht op een bepaalde plek. Toegevoegd na 50 seconden: Blijkbaar staan die auto's daar omdat het in hun straat ook te vol is. Vraag eens bij jouw gemeente op hoeveel parkeerplaatsen ze per huis rekenen en ga eens na of dat wel klopt.

De weg is openbaar, toegankelijk voor iedereen, iedereen mag op de parkeerplaatsen zijn of haar auto parkeren, tenzij het een invaliden pakeerplek betreft, je hebt dus geen recht op die parkeerplek, voor je huis. Je kunt de eigenaren dus niet meer, dan vriendelijk vragen hun auto elders te parkeren. Je hebt nergens recht op in dit geval.

Er zijn normen voor het aantal parkeerplaatsen, maar deze zijn niet verplicht. De gemeente mag hier dus naar believen en eigen goeddunken van afwijken. In de meeste gemeenten is het verboden (zoals je in een reactie schrijft) om een auto 24/7 te parkeren. Dit wordt per gemeente geregeld in de APV. Hier kun je navraag naar doen in je gemeente. Verder kun je aan de gemeente voorleggen wat je probleem is. Met een beetje geluk zijn ze welwillend en kunnen ze een aantal parkeerplekken reserveren voor jou en je buren. Er komt dan een bordje "parkeren vergunninghouders" en dan krijgen jullie een vergunning op kenteken. Succes!

Ze moeten ieder 1 parkeerplek geven op kenteken die ze dan gewoon per jaar of kwartaal betalen aan de gemeente iedereen blij en opgelost het is toch eigenlijk van de zotte dat jij jou auto niet voor jou eigen deur kan zetten en een ander 3 auto,s sorry niemand denkt tegenwoordig aan een ander schandalig wij hebben precies het zelfde in de Triumphperenlaan 3452 ek in Vleuten ik hoop dat ze ons gewoon een bewoners vergunning gaan geven

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100