Facebook wordt gebruik voor een echtscheiding, wat kan ik hiertegen doen?

Hallo,

Mijn ex man en ik liggen in scheiding... dit duurt nu al een jaar.
Sinds afgelopen januari is hij begonnen om een facebook pagina over onze scheiding te schrijven....

Ik heb dit lang goed kunnen hebben en langs me heen laten gaan, maar mijn punt van overspannen zijn is bereikt...waarom...hij liegt... hij probeert mij kapot te maken met zijn leugens...

Ik weet niet meer wat ik moet doen... dit gaat echt ten kosten van ons kind.

Dus mijn vraag.... wat moet ik doen...mijn advocaat zegt dat ze er niets aan kan doen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor jullie antwoorden!

Antwoorden (5)

Ik vind dit zo gemeen van uw man, echt respectloos. Wat u kunt doen.... In ieder geval u niet proberen te verlagen naar zijn niveau. Is er eigenlijk een wet waarin staat dat je geen leugens op internet mag zetten? Ik wens u heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik vind het ook super gemeen... en jammer genoeg heb ik mij uiteindelijk na 3 maanden dit te hebben aangezien ook een pagina geopend met de mama van Britt... een brief van mijn advocaat opgezet en uit eindelijk afgesloten met dit bericht: Ik zit hier .... en kijk naar mijn kleine meid... tranen rollen over mijn wang.... dit is niet goed... ik wil mij niet verlagen naar zijn niveau...Jammer genoeg heb ik dat wel gedaan!. Ik kan hier dingen neerzetten met bewijzen... maar dat gaat ZIJN baan kosten en het leven van Britt gaat dan zeker kapot.... ik wil heel graag dat Britt haar vader leert kennen... en dat hij voor haar de liefste papa van de wereld is..... Dus ik stop HIER! Als mensen een gezond verstand hebben begrijpen ze dat het moeilijk is om niet te reageren... maar ik heb geen keus. Britt is voor mij belangrijk.... belangrijkere dan alle leugen die papa over mij verspreid.... Ik wens hem heel heel veel geluk ...... en zijn vrienden hebben daar kennelijk op gereageerd naar hem toe en hij zegt dat hij nu stopt... ik ben benieuwd.....
Ik zou hier toch nog eens met je advocaat over praten. Dit soort zwartmakerij is, als er aantoonbaar gelogen wordt, pure laster en laster is juridisch aan te pakken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn advocaat wil er echt niets aan doen... ik heb een pro doe advocaat en zij wees mij er op dat ik al over de tijd heen was wat gebruikt wordt voor een scheiding....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De lasterzaak staat los van de scheidingszaak. Hiervoor zal je dus een (andere) advocaat moeten nemen. Ik raad je aan hiermee naar het buro rechtshulp te gaan.
Wat kinderachtig van je man, en wat jammer dat je advocaat je niet helpt. Je kunt aangifte doen van smaad(schrift). Pas als je aangifte doet, kan er wat mee gedaan worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga van de week aangiften doen...
Volgens mij kunt u bij Facebook ook melding maken van de site en dan blokkeren ze de site
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat had ik gedaan... maar in plaats van verwijderen werd mijn naam openlijk neer gezet dat ik bezwaar had tegen deze pagina... dus dat hielp niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als u echt last eraan ondervind kunt u naar de politie gaan en aangifte doen van laster\smaad wat u dan wel moet hebben is bewijs wat in dit geval screenshots zullen zijn.
Het beste wat u kunt doen, is elk contact met uw ex-man verbreken, dus ook Facebook. Het voordeel hiervan, is dat u de onzin die hij plaatst niet meer hoeft te lezen, waardoor u rust gaat ervaren. Uw ex-man op zijn beurt, zal zich niet langer uitgedaagd voelen om dingen te plaatsen. U kunt ook uw kinderen verzoeken de pagina af te schermen en in ieder geval wat erop komt te staan, niet aan u door te vertellen. Kinderen worden vaak een speelbal van de ouders, vanwege hun loyaliteitsconflict. Bedenk dat u hierin en tevens in alle opzichten van de scheiding uw ex-man niet kan veranderen, maar wel uzelf.