Facebook wordt gebruik voor een echtscheiding, wat kan ik hiertegen doen?

Hallo,

Mijn ex man en ik liggen in scheiding... dit duurt nu al een jaar.
Sinds afgelopen januari is hij begonnen om een facebook pagina over onze scheiding te schrijven....

Ik heb dit lang goed kunnen hebben en langs me heen laten gaan, maar mijn punt van overspannen zijn is bereikt...waarom...hij liegt... hij probeert mij kapot te maken met zijn leugens...

Ik weet niet meer wat ik moet doen... dit gaat echt ten kosten van ons kind.

Dus mijn vraag.... wat moet ik doen...mijn advocaat zegt dat ze er niets aan kan doen!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik vind dit zo gemeen van uw man, echt respectloos. Wat u kunt doen.... In ieder geval u niet proberen te verlagen naar zijn niveau. Is er eigenlijk een wet waarin staat dat je geen leugens op internet mag zetten? Ik wens u heel veel succes!

Ik zou hier toch nog eens met je advocaat over praten. Dit soort zwartmakerij is, als er aantoonbaar gelogen wordt, pure laster en laster is juridisch aan te pakken

Wat kinderachtig van je man, en wat jammer dat je advocaat je niet helpt. Je kunt aangifte doen van smaad(schrift). Pas als je aangifte doet, kan er wat mee gedaan worden.

Bronnen:
http://www.wetrecht.nl/smaad/

Volgens mij kunt u bij Facebook ook melding maken van de site en dan blokkeren ze de site

Het beste wat u kunt doen, is elk contact met uw ex-man verbreken, dus ook Facebook. Het voordeel hiervan, is dat u de onzin die hij plaatst niet meer hoeft te lezen, waardoor u rust gaat ervaren. Uw ex-man op zijn beurt, zal zich niet langer uitgedaagd voelen om dingen te plaatsen. U kunt ook uw kinderen verzoeken de pagina af te schermen en in ieder geval wat erop komt te staan, niet aan u door te vertellen. Kinderen worden vaak een speelbal van de ouders, vanwege hun loyaliteitsconflict. Bedenk dat u hierin en tevens in alle opzichten van de scheiding uw ex-man niet kan veranderen, maar wel uzelf.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100