Een trouwdatum plannen, op wat voor termijn kan dat?

Ik bedoel formeel, bij de gemeente.

Ik kan alleen informatie vinden over de minimale en maximale tijd tussen ondertrouw en de trouwdatum.
(tussen 2 weken en en jaar)

Maar ik vroeg me af of ze ook "vol" kunnen zitten tot een bepaalde datum of dat er verder regels voor zijn.
Moet ik denken in weken, maanden, een jaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Bel naar de gemeente. Want is een groot verschil tussen gemeente Lutjebroek en Amsterdam
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Bij mijn gemeente (Amersfoort) werd een half jaar van te voren aangeraden. Omdat het inderdaad zo kan zijn, dat alles vol zit.

Antwoorden (1)

Dat hangt natuurlijk van de gemeente af.
Er zijn van die mooie plaatsjes waar veel mensen willen trouwen.
Die zul je op tijd moeten bespreken.

Maar in een gewone stad kan je vaak al binnen 2 weken terecht.
Zeker op een dag dat het niet zo druk is.
En dan hangt het ook nog af van welke dag.
Vrijdag is heel druk.
In veel gemeente is er een halve of hele dag dat het niks kost.
Dat kan ook heel druk zijn.

Maar nogmaals: per gemeente is dat anders.

Toegevoegd na 1 minuut:
En nog iets:
Ga je liever op korte termijn trouwen en wil je geen lange wachtlijst dan zijn de zomer maanden ook nadelig wat dat betreft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3367033/2012/12/21/Gratis-trouwen-straks-alleen-met-laag-inkomen.dhtml
ronron1212
11 jaar geleden
vergeet niet de tijd die je nog moet wachten in verband met de ondertrouw.