Het is een speelse variant van "op = op".

Op=Op staat boven een uitverkoopbak van de Hema.
Niks bijzonders,.
Maar het woordje opperdepop! geeft er ineens een vrolijke speelsheid aan, die maakt dat je er met iets meer aandacht naar gaat kijken.

Veel mensen zeggen dat ook als grappig bedoelde vorm voor: het is op.
Het komt natuurlijk van kindertaal.
Vandaar dat zelfs een kookboek voor kindertjes zo genoemd is:
Opperdepop! AH kookboek met recepten voor baby en peuters. Opperdepop! Is het basiskookboek voor alle papa's en mama's met kinderen van 0 tot 4 jaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
En dan komt zo'n woord "in de mode" en wordt het overal voor gebruikt.
Heel irritant:
Nog even dit doet en dan is de avond opperdepop. Bah!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas pindakaas.......;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okiedokie.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Annie M.G. Schmidt vervolgens door de AH ingepikt