Twee hogescholen houden collegeld in?

Dit is een ingewikkeld verhaal.

De hogeschool van Amsterdam houdt geld bij mij in want daar stond ik ingeschreven voor hbo Pedagogiek maar ik heb me direct weer uitgeschreven op 1 september en ben naar de hogeschool Leiden SPH gaan doen, nog steeds met veel plezier.

HvA hield echter geld van mij in, toen ik ernaartoe ging met een uitschrijfverzoek zei een decaan dat ik dat niet moest doen want dan werd ik ook uitgeschreven bij de HsLeiden en daar studeer ik gewoon graag.

Hij legde mij uit, dat ze geld inhielden namens de hogeschool Leiden want ik stond voor 2 studies ingeschreven. Ze snapten mijn verwarring maar hij zei, JE BETAALD MAAR VOOR 1 STUDIE.

Nu ineens schrijven ze beide geld van mij af over januari, dus bij elkaar 380 euro!!! Wat is nou het echte verhaal? Wat moet ik doen? Ik heb hier zo veel stress van!

Toegevoegd na 23 minuten:
Niemand?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je moet rechtstreeks naar de administratie/ afdeling collegegelden van HvA. Zij sturen de informatie naar de banken om de collegegelden te laten innen. En zij kunnen je van die 'lijst' afhalen. Volgens mij werkt daar nog een zekere Mw. Smit.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit zijn toch twee verschillende hogescholen? Dan kan het niet zijn dat als jij je uitschrijft bij de hogeschool van Amsterdam dat je ook in Leiden wordt uitgeschreven. Ik zou me toch echt gaan uitschrijven voor Amsterdam. Als je twijfelt vraag het dan even na in Leiden. Maar je kunt niet voor twee studies ingeschreven staan en maar voor één betalen. Vergeet niet alles goed door te geven aan de IB groep (Nu DUO o.i.d.) en ik moest me ook in en uitschrijven via studielink, maar of dat bij jullie ook zo werkt weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevoeging: Ingeschreven staan bij twee hogescholen kan wel, maar alleen als je een minor volgt op een andere school, maar dan betaal je er maar één.
Veel plezier en succes met je opleiding!