Hoe bepaal je de grens tussen "zorgvuldig de dingen bekijken" en "er van alles bij slepen"?

Om even een voorbeeld te noemen: op dit moment wordt er van alle kanten gewaarschuwd voor hacken, fishing, gebruik van valse internetsites.
Zo heb ik geaarzeld bij gebruik van de site van Postnl, omdat ik in het adres voor vragen en klachten het woord "voorthuis" zag staan. Ik zag dat eerst als een (bestaande) naam en dacht meteen aan een valse website, pas later zag ik het als "voor thuis".

Verder hoor ik ook in discussies dat er verweten wordt dat je óf teveel dingen betrekt bij je meningsvorming óf dat je te weinig kanten bekijkt.

Graag jullie advies.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Mmm Ik denk dat je altijd kritisch moet blijven nadenken, echter als je door dit kritisch nadenken vast komt te zitten en dus geen stap verder komt, is het misschien tijd om het advies van een deskundige te vragen en of een second opinie. Als de "deskundige(n)" jou een duidelijk en/of logisch advies geven kan je je daar met een gerust hart bij neerleggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor dit antwoord. Het ging mij inderdaad om de manier van denken, de kwestie van internetveiligheid was een voorbeeld. Ik heb gelukkig geen problemen met deze kwestie, het thema was me opgevallen. Hans

Andere antwoorden (1)

Als je op een website je persoonlijke gegevens moet opgeven en je twijfelt over de echtheid van de website... Kijk of je op een beveiligde pagina zit. Meestal aangegeven door een slotje naast het adres in de browser.
Als je een email krijgt met een link, dan ga ik er met m'n muis overheen om te kijken waar de link naartoe verwijst. Als dit niet overeenkomt met de website dan klik ik er niet op .

Vaak gebruiken ze dan een websitenaam waarin eea verwerkt is.
Zoals ing.nl.xyz.com Zo lijkt het alsof het de website van ing.nl is, maar het is dus een website van xyz.com