Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een Limburgs bruiloft anders dan een bruiloft in Overijssel?

Ik heb binnenkort een bruiloft weet een datum.
Het is helemaal in het zuiden van Limburg. Zijn daar de gebruiken rond een avond bruiloft anders dan rest van het land?
Kleedstijl wil echt niet te over dressed zijn.

Bruiloft is in landgraaf.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
865
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor maar ik hoor van mensen dat het veel langer door gaat als bij ons.. Niets hatelijk bedoeld!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een paar Zuid-limburgse bruiloften meegemaakt en dat waren feestelijke avonden met veel dansen (stijl- en discodansen), zingen, toneelstukjes, spelletjes etc. Inderdaad tot in de late uurtjes.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ben zelf limburger en heb uiteraard menig limburgse bruiloft meegemaakt. Zelf ben ik getrouwd met een friese vrouw en ben ook in friesland getrouwd. Het verschil?
Qua gezelligheid denk ik hetzelfde. Want dat maak je zelf. Alleen de limburgse bruiloften zijn bourgondischer. En daarmee bedoel ik. Meer eten, meer drinken, en echt tot in de late uurtjes. Het feest gaat door tot de laatste gasten vertrokken zijn. Vaak is om 11 uur of zo nog een koud en warm buffet. Dan gaat de muziek dus een half uur uit en kunnen de gasten zich volproppen met allerlei lekkers.
Bij mijn eigen bruiloft in friesland heb ik echt moeten benadrukken dat het aan eten niet mag schorten. Verder heb ik moeten bedelen om het feest tot 1 uur door te laten gaan. In limburg kan het makkelijk 3 tot 4 uur worden.
Qua kledingstijl is het allemaal hetzelfde. Gewoon netjes, maar niet overdone.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding