O.a. uit persoonsgebonden budgetten (PGB's) van hun clienten.
Mensen kunnen er voor kiezen om geen 'zorg in natura' te krijgen, maar een bepaald budget beschikaar te krijgen waarvan ze zelf de zorg in kunnen kopen die ze nodig hebben. Dat kan b.v. zijn een zinnige, rustgevende dagbesteding op een zorgboerderij (als ze daar een indicatie voor hebben), of een logeerweekend op een zorgboerderij (als ze daar een indicatie voor hebben).
Het gaat vaak om kinderen of jong volwassenen waarvoor de ouders het PGB beheren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

er zijn verschillende manieren om het te financiering
kijk op deze site staat meer info
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen met een langdurige psychische beperking en mensen met een verstandelijke beperking, allebei bij uitstek geschikte klanten van een zorgboerderij, betalen de zorg die ze ontvangen uit een Persoons Gebonden Budget (PGB) of ze betalen een eigen bijdrage AWBZ aan een zorginstantie (bijvoorbeeld een zorgboerderij), die daarnaast uit de AWBZ-pot geld ontvangt en daarvoor zorg in natura levert...
Al deze vergoedingen hebben te maken met de indicatie die iemand ontvangt van CIZ (Centrum Indicatiestelling Zorg) aan de hand van zijn beperking/ziekte/handicap.