Wat is het verschil tussen een boodschappentrolleyen boodschappenwagentje?

http://www.seniorgezond.nl/SeniorGezond/Producten+en+Diensten/Boodschappenwagentje.htm?Tree=2&Branch=9295&Leaf=11742&means=sitemap

Hierboven wordt uitgelegd wat een boodschappenwagentje is. Echter als ik dat als serieus antwoord geef op een vraag hoe een winkelwagentje heet wat jezelf koopt (dus geen eigendom is van een winkel), krijg ik alleen maar minnen van andere GV'ers terwijl dit volgens mij niet correct is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens mij is het gewoon een kwestie van meerdere benamingen voor 1 en het zelfde voorwerp. Een boodschappentrolley trek je achter je aan en de tas kan er af, en wat ik lees in die link is het boodschappenwagentje het hetzelfde dus als een trolley. En je hebt ook goed kopere trolley's. o.a. bij de blokker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

een boodschappen trolley is toch zo'n mandje op wielen die je achter je aan trekt???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een boodschappenwagen is een kar die je voor je uitdrukt. Waar je altijd zo'n muntje in moet stoppen. dus dat is een groot verschil
Wat we in Nederland een boodschappentrolley lijken te noemen is zo'n soort tas of koffer op wieltjes, bijvoorbeeld: http://www.greenproductspromotions.nl/img/products/big/gp-prddlp30005.jpg .

In het Engelstalige spraakgebied, en dan met name in het Britse gedeelte ervan (en in gebieden die de taal geërfd hebben en waar de Amerikaanse invloed gering is) wordt over een shopping trolley gesproken en daar wordt dan een boodschappenwagentje mee bedoeld zoals we dat hier kennen van de supermarkten een winkelwagentje dus. In de Verenigde Staten en gebieden waar de invloed van hun spraak en cultuur duidelijk merkbaar zijn wordt gesproken over een shopping cart als je het over een winkelwagentje hebt.

Het verschil tussen een boodschappentrolley en een boodschappenwagentje hangt er dus een beetje vanaf welk woord je precies gebruikt en hoe je het vervolgens opvat.

Als je zelf een winkelwagentje aanschaft (dus zo'n metalen ding op vier zwenkwieltjes) is het in feite nog steeds een winkelwagen, ook zou je het gerust boodschappenwagen kunnen noemen, maar als je het een boodschappentrolley zou gaan noemen dan roep je verwarring op met de koffers op wieltjes waar ik het eerder over had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is inderdaad merkwaardig, zo'n trolley zou je net zo goed wagentje kunnen noemen, voorzover men je begrijpt als je dat zegt.