Wat gebeurt er met kleding die je inlevert bij verschillende punten voor kledinginzameling?

Ik lever oude, nog goede en vaak oorspronkelijk dure, kledingstukken of schoenen meestal in bij het Leger des Heils. Nu staat er ook een ondergrondse container van de gemeente bij ons in de wijk (bij de glas- en papiercontainers) en zie je bij veel winkels inlevercontainers. Wat gebeurt er eigenlijk met de ingezamelde kleding? Wordt die nog gedragen of verkocht? En is er een verschil tussen de diverse inleverpunten als het gaat om de uiteindelijke bestemming van de kleding?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

het is heel verschillend.
soms staat het op de (houten) "huisjes" waarin de container staat.
het is nu anders, inderdaad met soms ondergrondse containers. gemeentelijk zal je dat na moeten vragen.

als je het hebt over dure kleding die er nog zeer goed uitziet, zou je ook kunnen denken aan verkoop door een winkeltje dat doet in "mode-verkoop", dus een echte ondernemer, die wil verdienen, maar met jou, jij krijgt dan een x-bedrag of percentage per verkoop.

vroeger werd kleding ook ingezameld en wij, burgers, kwamen er later achter dat de kleding gebruikt werd, echt waar, voor het dempen van sloten.
later werd er, voorzover ik weet nu nog steeds, kleding in hele grote hoeveelheden aan bijvoorbeeld afrikaanse landen verkocht.

maar je levert het nu in bij het leger des heils.
deze organisatie, zeer bekend om haar goede werk, heeft in eigen huis, verkooppunten waar mindervermogenden kunnen inkopen tegen kleine prijsjes.
als je niet wilt verdienen, maar helpen, doe je dat al op de beste manier.

uit de bron:
Al uw oude textiel zoals bijvoorbeeld kleding, dekens, jassen, schoenen kunt u kwijt in de ongeveer tachtig Rotterdamse kledingcontainers. De gemeente Rotterdam is niet de beheerder van deze containers, deze zijn van het Leger des Heils, KICI Kledinginzameling en Stichting Humana. Deze containers zijn ook online te vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duidelijk verhaal, bedankt!