Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een regeling voor Wajongers om een huis te huren?

Toegevoegd na 43 seconden:
Ik bedoel eigenlijk gewoon een studentenflat of zoiets.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
528
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe bedoel je regeling? Dat je voorrang zou krijgen? Of dat er begeleiding is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Begeleiding, en eventuele financiële ondersteuning door huurtoeslag
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom een regeling ?> Je hebt een inkomen, en valt daarmee onder alle bestaande regelingen die bij dat type inkomen huren. Dus mag je ook een huis huren.
Een aangepaste woning is natuurlijk een ander verhaal ; daarvoor zul je contact moeten opnemen met de gemeente, want dat is niet in alle gemeentes hetzelfde.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, die bestaat, als je een zelfstandige woning gaat huren, kun je huurtoeslag aanvragen, op het aanvraagformulier kom je de vraag tegen: heeft er iemand in uw huishouden een handicap, als je een handicap hebt, waar aanpassingen in huis voor nodig zijn, kun je hier Ja op aankruisen, je krijgt dan een hogere huurtoeslag, ook als je jonger bent dan 23 jaar

Toegevoegd na 2 minuten:
Verder kun je kiezen voor begeleid wonen, ik denk dat je daarvoor bij de gemeente moet zijn.

Toegevoegd na 26 minuten:
Nog even een link voor je opgezocht, ik hoop dat hij werkt :)
www.meerkosten.nl › Overige regelingen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Is dat een regeling voor wajongers ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor iedereen met een lichamelijke handicap die aanpassingen in huis nodig heeft. Dus ook voor mensen met een wajong uitkering, Je moet natuurlijk wel aan de eisen voldoen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding