Ben je nog verstaanbaar als je in de wacht gezet word aan de telefoon?

Jullie kennen het allemaal wel, je belt met een klantenservice, en je word in de wacht gezet. Dan krijg je zo'n irritant muziekje te horen (vaak vals en wat weg valt)

Ik wil graag weten of je dan nog steeds te horen bent door de telefonist(e).

Ik zeg wel eens dingen als "flut muziek" of zo iets. En ik vraag me al heel lang af, of ze dat horen :-)

(P.S. ik heb echt geen idee onder welke categorie dit valt)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik heb zelf bij meerdere callcenters gewerkt, zowel in de verkoop als in de klantenservice. ja, als je in de wacht gezet wordt, kunnen ze jou wel horen, maar jij hoort hen niet. of je nou in de wacht wordt gezet omdat je op je beurt moet wachten, of dat ze iets opzoeken, of zelfs overleggen - junior met senior ("in de leer"), maakt allemaal niets uit: een knopje indrukken en alles wat jij op dat moment overlegt met je partner, kunnen ze horen. een collega zei halverwege zijn verkooppraatje altijd dat hij nu moest gaan kijken of hij de aanbieding nog mocht aanbieden... deze jongeman ging hierna een sigaretje roken, een kopje koffie drinken, even buurten bij een andere afdeling, halverwege ging hij even luisteren aan de telefoon, waar hij de potentiële koper kon horen overleggen of ze het zouden doen of .... deze methode werkte prima, hij had een hoge verkoopscore ! als er muziek is, kan het anders zijn, dat is mij niet bekend.

Nee, want op dat moment doet zij iets anders en dat is meestal een ander telefoontje afhandelen. Stel dat ze haar nagels gaat vijlen en jou in de wacht zet kan ze jou ook niet horen omdat ze op een bepaalde knop moet drukken om jou in die wacht te zetten en weer op een knop (of dezelfde) om weer met jou te kunnen praten. Het kan natuurlijk altijd zo zijn dat er technisch wat mis is (ik en velen met mij hebben wel eens een telefoongesprek van anderen kunnen afluisteren als je zelf een nummer wilde draaien) maar in principe kan ze dat dus niet horen.

Als de lijn op ‘hold’ wordt gezet, ben je niet verstaanbaar. Dit is ook vaak als je zo'n muziekje hoort. Doe je dit niet en laat je de lijn open, dan ben je nog te horen.

Als je een muziekje hoort, wordt je écht in de wacht gezet en kunnen ze je niet horen. Wel hebben ze een knop die ervoor zorgt dat jij hen niet hoort, maar zij jou wel. Meestal hoor je dan helemaal niks (normaal hoor je wel wat kraken of geroezemoes rondom) maar dit hoeft niet. Degene aan de telefoon vraagt dan bijvoorbeeld iets aan de teamleider of een collega, maar kan jou dan wel horen. Deze knop wordt ook wel eens gebruikt (heb ik gezien) als een klant volgens de medewerker vervelend is. Dan drukt de medewerker de knop in, vloekt of mompelt wat in zichzelf en drukt dan weer de knop in zodat diegene rustig weer verder kan met de vervelende klant.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100