Waarom laten veel mensen (vrouwen?) altijd een klein laagje thee, koffie, soep, chocolademelk, wijn, etc. in het glas/kopje zitten?

Het valt mij erg op. Mijn vrouw laat altijd een bodempje thee of soep in het kopje zitten. Ook op het werk doen veel collega's dat. Waarschijnlijk onbewust, want als ik erom vraag worden er schouders opgehaald.

Bij thee of koffie waar drab achterblijft kan ik me hier iets bij voorstellen, maar bij de theezakjes tegenwoordig, en de automatenkoffie op het werk speelt dat allemaal niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik laat NOOIT een restje wijn in mijn glas zitten....

Het beste antwoord

Vrouwen zijn meestal bezig met meerdere dingen tegelijk. Hierdoor vergeten ze te drinken en wordt de warme drank koud, waardoor je het helemaal niet meer hoeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Omdat daar 'prut' in kan zitten Dvrens........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het een vies gezicht,als zoiets gebeurt.
Het is gewoon een aanwensel lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik drink m'n kop of glas helemaal leeg! maar heb ook een kennis en ja die laat ook altijd het laatste slokje erin zitten... denk dat het een aangeleerde gewoonte geworden is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik laat nooit een restje achter ik gooi mijn hoofd naar achter om de laatste druupel eruit te krijgen hahha Mits er drap in zit maar dat komt maar zelden voor. En bij soep al helemaal niet want daar ben ik gek op !!Mijn soepkommen mokken zijn altijd leeg .Dus het is niet typisch iets voor vrouwen.Mijn vrouwelijke collega's ook niet .Maar sommige mensen die dat doen ,die lusten dat laatste restje niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien omdat het al koud geworden is ondertussen? Ik heb dat zelf niet, de laatste druppel gaat op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe dat zelf ook inderdaad met thee. Dit doe ik omdat mn thee dan koud is en ik dat minder lekker vind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe het ook, soms ziet er beetje viezigheid onderaan. Maar is denk ik niet iets wat per se voor vrouwen is, want voor zover ik weet ben ik een jongen en doe ik het ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik drink altijd alles op,
behalve bij chocolademelk meestal is het onderste heel donker en vind ik niet zo lekker.
14 jaar geleden
Door onze waterkoker zitten er steeds kalkstukjes onderin het theekopje. Vandaar dat ik nu gewend ben om het laatste slokje te laten voor wat het is. Nu doe ik het automatisch ook als ik bij anderen thee drink of iets anders drink. (Ik ontkalk het ding wel, maar na drie keer koken zit er alwéér kalk in. )
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even opkoken met een scheutje schoonmaakazijn, als hij dan afslaat even de afwasborstel erdoorheen, voor de laatste restjes.
Wel even goed omspoelen of nog eens met schoon water koken, zo blijft ie echt lang schoon hoor :)
Snuffel
14 jaar geleden
Ik ga het proberen. Bedankt voor de tip!
Heel gek, als er nog een klein laagje in zit is je kopje nog niet leeg. Als je kopje leeg is, is het dus echt leeg, zo definitief.
Het heeft dus met een gevoel te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn ook mannen die dat doen hoor.
Mijn beste vriend doet dat ook altijd, hij vind dat vies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een overblijfsel van heeel lang geleden,toen de kaboutertjes nog nachtelijke karweitjes voor de mensen deden. Er werden toen restjes eten en drinken speciaal voor die kleine nachtelijke werkertjes bewaard,om hen te belonen voor de afwas,die ze hadden gedaan,of het naaiwerk,dat versteld werd! Maar helaas zijn er nu geen kabouters meer,maar is de gewoonte bij sommige mensen gebleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahaha, praat jij maar een keer met mijn man. Ik doe dat namelijk ook altijd. Vooral met koffie. Terwijl ik het bij een ander wel altijd helemaal leegdrink. Goeie vraag.....waarom doe ik dat eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien zijn ze bang dat er vergif in zit wat alleen werkt als je alles opdrinkt?