Zitten er onder de grond tussen de graven op een begraafplaats een soort hekken of platen om de graven te scheiden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit is per begraafplaats verschillend, zij zijn hier grotendeels vrij in om dat zelf te bepalen. In Nederland kennen wij het Besluit op de lijkbezorging, deze regelt een aantal praktische zaken zoals de diepte waarop een kist minimaal moet liggen. Er worden verder geen eisen gesteld aan het scheiden van graven of iets in die richting. Het kan dus zomaar zijn dat ze het op de ene begraafplaats wel doen en op de andere niet. Soms wordt er materiaal gebruikt om er voor te zorgen dat het graf niet verzakt of dergelijke.

Hier wel,hoe het bij andere begraafplaatsen is weet ik niet,maar hier zit rondom de zijkanten waar de kist in gaat,betonnen platen.

Volgens mijn verschild dat per gemeente. Hier in de gemeente hebben wij complete betonnen bakken waar de kist in gaat. Denk dat het per gemeente verschillend is .

Dit heb ik er over gevonden: Volle grond, grafkelders: Er is een verschil tussen begraven in volle grond, in de aarde en een bijzetten in een grafkelder. Begraven worden in de grond, minimum 1.5 meter diep, is zoals het gezegd; begraven in volle grond. Grafkelders zijn betonnen constructies die speciaal voorzien zijn voor het bewaren van stoffelijke overschotten onder de grond. De kist of urne wordt in de kelder geplaatst, daarna wordt de kelder afgesloten. Er is een speciaal ventilatiesysteem voorzien met filter zodat er geen geurhinder kan zijn. In mijn woonplaats wordt gewoon begraven in de grond. Wellicht zou dit ook te maken kunnen hebben met het grondwaterpeil??

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100