Heb ik recht op een soort van uitkering zoals bijv. een wajong?

Ik ben vanaf mijn 2e erg agressief ik kneep, sloeg en schopte mensen zomaar voor de lol.
nu heb ik alleen nog last van woedeaanvallen omdat ik adhd,angststoornissen en erge stemmingswisselingen heb.
ook kan ik aan tonen dat ik vanaf mijn 5e jeugdzorg en psychiaters had.
Ook was mijn gedrag zo apart dat ze mij vroeger gefilmd hebben.
Ook kan ik eigenlijk niet werken omdat ik huilbuien op mijn werk krijgt omdat ik overal gepest word.(door de vrouwen) daardoor loop ik vaak weg voordat ik een aanval krijgt

hopelijk weten jullie meer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe oud ben je
Heb je een diploma
Werk je of heb je gewerkt en hoelang?
ronron1212
11 jaar geleden
waar woon je hoe oud ben je en heb je een opleiding vul eens iets in

Antwoorden (1)

Je moet voor een wajong uitkering op je zeventiende jaar, minimaal 25% arbeidsongeschikt zijn.
U bent op basis van de Wet Wajong arbeidsongeschikt als u minder kunt verdienen dan een gezond persoon met dezelfde opleiding en ervaring.

De verzekeringsarts van het UWV beoordeelt hoeveel procent arbeidsongeschikt u bent. Een arbeidsdeskundige bepaalt daarna hoeveel u nog kunt werken. Ook stelt deze persoon vast welke mogelijkheden er voor u zijn.
Begin van de Wajong-uitkering
De Wajong-uitkering loopt vanaf:
uw 18e jaar of;
vanaf 1 jaar na het begin van uw ziekte of handicap als deze begon tijdens uw studie of opleiding.
Einde van de Wajong-uitkering
De uitkering stopt als u:
de AOW-leeftijd bereikt
minder dan 25% arbeidsongeschikt wordt verklaard;
in het buitenland gaat wonen. In sommige gevallen kunt u uw uitkering houden als u in het buitenland gaat wonen.
Einde van het recht op inkomensondersteuning
U krijgt geen aanvulling op uw inkomen meer als u:
5 jaar heeft gewerkt en daarna meer verdient dan 75% van het wettelijk minimumloon.

Een wajong uitkering kun je aanvragen bij het UWV.