Als ik een melding met mijn mobiel maak naar 112 komt de melding dan binnen bij de meldkamer in Driebergen?

Ík ben namelijk benieuwd hoe het meldsysteem werkt. Want als ik met een vaste telefoon naar een provinciaal nummer bel komt de melding binnen bij de provinciale meldkamer. En hoe zit dat met het nummer 144?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Wie met een gsm het nummer 112 belt krijgt verbinding met de 112-centrale van het Korps landelijke politiediensten in Driebergen, die de melder direct doorverbindt met de juiste meldkamer en discipline.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Alarmnummer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
112 is verdeeld in 25 districten. Elk district heeft zijn eigen telefoonnummer, waar alle inkomende telefoontjes naar 112 worden gerouteerd naar de dichstbijzijnde. Ingeval van storing of overbelasting gaat deze een andere zoeken. Elk district heeft zijn eigen telefoonnummer die bij de meeste mensen onbekend zijn. Dit is 014-01 xx 112, waarbij de op x'jes een getal van 01-25 moet worden ingevuld, dit zijn de districtcodes. Ik raad aan om altijd via 112 te bellen omdat vaak de 014-nummer geblokkeerd zijn. Dit geldt voor de vaste telefoon. Nummerweergeven wordt ALTIJD meegezonden, de truuk met *31* helpt niet. Hoe dit bij 144 zit, weet ik niet, maar ik gok dat dit bij 1 centrale meldkamer uitkomt, gezien dit niet voor spoed-meldingen zijn. Ik gok dat 144 ook doorgestuurd wordt naar een bestaand 10-cijferig telefoonnummer. Als je een dier ziet verdrinken, dan geldt een telefoontje naar 112 ook.