Wat kun je ipv sneeuwijzers nog meer onder je schoenen binden om niet te vallen?

Toegevoegd na 7 minuten:
deze vraag is serieus bedoelt ivm een grotere valkans door reuma

Toegevoegd na 20 minuten:
bovendien zijn overal de sneeuwijzers uitverkocht

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je antwoord is grappig, dankjewel.

Antwoorden (10)

een sok over je schoen heen scheelt ook.
Rieneke1
14 jaar geleden
Schuursponsjes met een elastiek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt alles onder je schoenen binden, je kunt het zo gek niet bedenken, zelfs zaken waarmee je niet eens meer vooruit komt...

Een goed optie is een dweil, knoop die rondom elke schoen en dan heb je grip, en oppervlaktevergroting, twee zaken die helpen bij het overeind blijven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Belangrijk is dat je schoenen of laarzen aantrekt met een goede zool met profiel.Zorg dat je regelmatg je schoenen even afstampt zodat er geen sneeuwresten aan blijven zitten.Bergschoenen geven ook een goede grip op het gladde oppervlak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruikte vroeger elastieken om mijn schoenen.. van die brede PTT elastieken...hielp perfect!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje, klinkt goed, ga ik proberen als de eroverheen getrokken sok te nat is geworden.
Rieneke1
14 jaar geleden
waarom geen sok, en daar weer elastieken over?
raar gezicht misschien, maar veiligheid voor alles toch?
Mijn oma deed er vroeger repen leukoplast onder, maar ik weet niet of dat in de nattigheid blijft zitten. Ik weet niet of u met een rollator loopt, maar dat lijkt me nu ook veiliger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank voor de reactie, inderdaad glibbert het met de rollo wat minder.
Je kunt zelf een soort sneeuwijzers maken van plankjes waar je iets langere spijkertjes door slaat.

Maak voor de voorvoet en voor de hak verschillende plankjes, anders loopt het zo moeilijk. Je kunt ze wel met leer o.i.d. aan elkaar vastmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
U kunt zelf heel eenvoudig sneeuwijzers maken: zogenaamde dakleerspijkers(hebben een grote kop)door breed,plat elastiek heen te drukken en dit om uw schoenen te binden. succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Katoenen pleisters helpen ECHT en laten niet los !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de site van Halfords zie ik dat je nog schoensneeuwkettingen kunt bestellen tegen een redelijke prijs (E 4,99): http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ProductDetail.htm?productId=219660