mag je als je honden Brigade ( of honden beveilging wilt doen) je eigen hond uitkiezen.. en mag je hem dan ook bij je thuis houden?

ik wil graag honden brigade doen, of beveilging..
Maar als ik met een hond werk, wil ik hem natuurlijk ook thuis hebben, want ik laat geen hond achter als je er een band mee hebt, en thuis een hond en bij je werk een hond wilt ook niet goed samen..

Dus daarom deze vraag?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal zit zo'n hond in een kennel bij je in de tuin en zijn ze niet geschikt om lekker mee te knuffelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe kom jij aan die informatie Mriek?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vader van mn vriendin zit bij de politie, zij hadden een huishond en altijd verschillende politiehonden in training. Die sliep in de kennel in de tuin, werd niet echt bij het gezin betrokken. Volgens mij mochten de kinderen 'm ook niet uitlaten.
Zo'n hond word in noodsituaties ingezet als wapen, dat is wat ik nu ook teruglees op diverse websites. Gister had ik nog niet gegoogled, vandaar 'm als reactie geplaatst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een politiehond, en ik neem aan een beveiligingshond dus ook, mag niet te sociaal zijn naar vreemde mensen. Vandaar, dat ze voor en na training/werken in een kennel gaan. Té sociale honden worden afgekeurd!! Het gebeurt wél, dat een hond die te oud geworden is voor 'actieve dienst' alsnog een huishond wordt bij een begeleider thuis, maar dus niet zolang hij 'in functie' is. Dit hoorde ik van een hondenbegeleider op mijn werk...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt ook de zogenaamde hasjhonden, die zoeken tussen koffers op schiphol. Zo'n hond is totaal niet in huis te houden, die loopt zo over je vensterbank etc.

Het beste antwoord

Dat hangt er helemaal van af wat jij bedoelt.
Bedoel je politie?
Of particuliere beveiliging?

In ieder geval is hondenbeveiliging of hondenbewaking met name een diepte specialisme.
Het gaat er dus in de eerste plaats om of jij daarvoor geschikt ben.
Datzelfde geldt natuurlijk ook voor de honden.
Die worden - net als de mensen - streng geselecteerd en streng opgeleid.

Bij veel bedrijven gaat een ervaren hondenbegeleider inderdaad zijn/haar hond mee naar huis nemen.
En die gaat dan al dan niet in de kennel bij de hondenbegeleider thuis.
Maar nogmaals:
Dat is niet overal zo.

En zelfs is dat niet overal bij de politie hetzelfde.
http://www.oostland-diensthonden-opleidingen.nl/politiehonden

En dus zul je daarnaar moeten informeren bij bedrijven die met honden werken.
Voorbeeld:
http://www.klaassentotalsecurity.nl/diensten/hondenbeveiliging
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is de hond eenmaal klaar met de trainingen en mag die na het behalen van het certificaat 'surveillancehond' de praktijk in dan is de combinatie bijna dag en nacht aan elkaar gebonden, de hond gaat met de geleider mee naar huis en zit daar in de hondenkennel. Als maximale leeftijd voor de inzetbaarheid van politiehonden hanteren we een bovengrens van maximaal 9 jaar, na afloop van die 9 jaar doe je de hond niet zomaar van de hand. Per slot van rekening was het je collega en in de praktijk ben je op elkaar aangewezen geweest en heb je veel meegemaakt. ____________________________________________ Dankje wel iedereen, ik denk dat dit wel duidelijk is..
hij gaat wel mee naar huis want het is echt jou hond..
ik hoop dat ik zover kom haha!
Nu eerst beveilging niveau 2 halen.. iedereen bedankt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel

Andere antwoorden (1)

Degene die hond betaald kiest de hond uit. Misschien in samenspraak met jou. Hij maakt ook uit of je de hond mee naar huis neemt. Wie baas is bakt koek.