Mobiele bereikbaarheid, altijd??

ik heb huishoudelijke hulp.
van anderen hoor ik dat ook hun hulp (privé) telefoontjes krijgt/beantwoordt tijdens het werk. moet dat kunnen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als daarmee het werk niet in de weg zit, dan zou het af en toe moeten kunnen. Het moeten niet hele gesprekken gaan worden waardoor het werk voor verminderd of verhinderd.

meerdere telefoontjes, en zeker kletstelefoontjes doe je beter in je eigen tijd. als het goed is heeft je hulp af en toe pauze. die tijd zou ze kunnen benutten voor een noodzakelijk telefoontje. aan de andere kant, als je hulp goed schoonmaakt, en je bent tevreden over haar werk, zou ik de zaken niet op de spits drijven, een goede hulp vind je niet zo snel.

Moet ze een bepaald aantal dingen opruimen/schoonmaken of werkt ze een vaste hoeveelheid tijd? In het eerste geval maakt het natuurlijk vrij weinig uit. Werkt ze ook weleens vijf minuten langer als iets afgemaakt moet worden? Onflexibiliteit gaat twee kanten in. Als zij niet een kort telefoontje kan doen tijdens het schoonmaken mag jij ook niet van haar verwachten dat ze iets nog even af maakt. En uiteindelijk is het belangrijkste levert ze goed werk? Ik heb van mijn schoonmaakster geen idee of ze belt tijdens haar werk, en het maakt mij ook niet uit of ze de gehele tijd aan het bellen is, als alles maar gedaan is als ze weer weggaat. En hoe, wanneer en met hoeveel pauzes zal mij een zorg zijn.

als het vaak gebeurt zou ik er wat van zeggen. ik vind het niet normaal als iemand onder werktijd de hele tijd smsjes zou sturen en lezen. als het zo nu en dan een keer is zou ik er geen probleem van maken

Waneer zij de deur achter haar dicht trekt en ik tevreden ben met het resultaat van haar werk vind ik dat het moet kunnen.

Als ze haar werk goed doet, dan lijkt het mij geen punt. Als zij die telefoontjes doet in jouw nabijheid van van andere leden van het gezin, zou ik er zeker wat van zeggen.

Zolang het korte zakelijke telefoontjes zijn zou ik er geen probleem van maken, maar praatje koek doet ze maar in dr eigen tijd.

Het mobiele telefoon verkeer is al te ver doorgeschoten. Veel mensen weten niet meer hoe je hier mee om moet gaan. Het gebruik of zoals in dit geval het gebeld worden hoort alleen bij spoedgevallen te gebeuren. In welk dienstverband je ook werkt , je hebt je eraan te houden. Dus als werkgeefster je hulp duidelijk maken dat jij graag hebt dat ze zich aan de regels houdt. Dan is het voor iedereen duidelijk.

Ik werk zelf in de thuiszorg huishouding en heb mijn mobiele telefoon altijd bij me. Wel staat het geluid uit en neem ik alleen op als ik zeker weet dat diegene wat nuttigs te melden heeft (in mijn geval nu: woningbouw, vriend) en ik hou het kort. Er wordt gemeld wat er te melden valt en dan hang ik op. Meestal ga ik onder het bellen gewoon door met werken (indien mogelijk) en ik zorg er altijd voor dat wat er gedaan moet worden ook af is. Ik hoor de mensen er nooit over, maar als het een keer voorkomt, verontschuldig ik me altijd. Dus ja, ik vind, dat als de huishoudelijk hulp er geen misbruik van maakt, het moet kunnen. Worden er hele gesprekken gevoerd, zou ik er zeker wat van zeggen.

Het antwoord is Nee! De hulp kan het huisnummer achterlaten van degene waar je werkt, en alleen bellen wanneer strikt noodzakelijk. Maar de mobiel moet uit! De hulp is dan in ieder geval altijd bereikbaar. Maar de shit telefoontjes blijven dan zoveel mogelijk achterwege. Waarom moet een ieder altijd maar bereikbaar zijn, dat is pas van de laatste jaren. Al die jaren zonder is het ook gelukt. En waar gaan de meeste gesprekjes over, meestal over de meest onbenullige dingen. Ikzelf neem m,n mobiel niet of maar zelden mee. Ik wil helemaal niet altijd maar bereikbaar zijn. Als er zich door omstandigheden ernstige zaken kunnen voordoen, is in overleg wat te regelen. Verder, uit dat ding. Gaan ze hier niet mee accoord, zoek een andere hulp, voor je de oude opzegd, en maak hier goede afspraken over.

Nee ik vind dat dat niet moet kunnen, alleen in een noodsituatie. Het valt dan onder werktijd, en dan moet je gewoon je werk doen. En niet gaan bellen.

Soms moet iemand bereikbaar zijn voor dringende zaken, maar gesprekken voeren tijdens je werk, die je op een ander tijdstip ook kunt, vind ik niet kunnen.