Hoe oud moet een mobiel ongeveer zijn om iets waard te zijn?

Ik heb hier bijvoorbeeld twee telefoons liggen, 1 uit ongeveer 2004 of ouders en 1 uit 2008. Hoe oud moeten deze mobieltjes worden voordat ze een historische waarden krijgen? Of in ieder geval wat meer waard zijn dan nu?

Toegevoegd na 3 minuten:
ouder*

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Dat is toch helemaal niet zo oud ? Maar ook mijn eerste GSM uit 1997 is niks waard hoor... allemaal massaproductie en dus niet zeldzaam.

Het beste antwoord

je zou een van de eerste moeten hebben, die er ook nog goed uitziet!
maar niet alleen oude mobiels zijn geld waard, ook hele dure/ ingewikkelde, die veel kunnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, Nieuwe kunnen ook veel geld waard zijn....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vraagsteller bedoelt: hoe oud/antiek moet een mobiel zijn om geld waard te zijn.
wat ik bedoelde: niet "antieke", maar de in kast liggende "reserve" mobiel, waar je dus een nieuwe voor gekocht hebt, de mobiel die je op kan sturen en waar je nog geld voor terug krijgt ook! :)

Andere antwoorden (2)

Jaartje of 30.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En jaar of 300. er zijn zoveel telefoons nog te vinden in rommel kastjes/markten/laatjes/dozen of wat dan ook. de markt is er nog gewoon van overspoeld. en dan is het alsnog wat de gek er voor geeft.....maar als het een bijzonder toestel is ( eerste versie van een later succesvolle reeds bijv. )
dan kan het best wel eens wat worden, kijk maar eens naar de Apple 1, geveild voor 295900 euro :)