Wat is het belang van dromen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een droom is een diepe-slaap-facilitator... Zonder dromen kunnen mensen niet slapen... Ik droom bijna nooit omdat ik geen wensen of frustraties heb en als ik droom doe ik dat lucide... Lucide dromen is leuk in die zin dat ik zelf BEWUST bepaal wat ik droom...

http://www.robertvanderwolk.nl/de-oorsprong-en-het-belang-van-dromen/

Je dag invloeden verwerken en de harde schijf schoonmaken.

Verwerken ,verlangen.

Je ergens van bewust te laten maken van iets dat je nog niet bewust weet.

dromen zou je kunnen zien als een soort brief aan jezelf. hoe je deze interpreteert, leest, is aan jou. er zijn bevolkingsgroepen die elkaar hun dromen vertellen en zodoende achter de betekenis ervan komen. een droom is ook restverwerking van je dagbewustzijn, de dingen die je overdag beleeft. door je dromen meteen na het wakkerworden op te schrijven kun je een eventuele samenhang ontdekken tussen wat je 'in het echt beleeft', en in je droom. een droom kan ook voorspellend zijn. hecht geen enorme waarde aan wat je droomt, probeer een droom gewoon te zien als een stukje post, een brief aan jezelf. het hoeft allemaal niet waar te zijn. maar ook niet persé bedrog. zie een droom misschien maar gewoon als een onderdeel van je leven. in je leven heb je 1000-den mogelijkheden, zo ook met dromen. hopelijk kun je hier wat mee!

Je hersens moeten alles wat er is gebeurt verwerken en weer ordenen zeg maar. Vooral bij heftige dingen die er zijn gebeurd, of bij hoge spanningen is dat van groot belang.

verwerking van je hersenen. Wat jij allemaal beleefd.