Hoe kan ik een evenement organiseren?

Dag allemaal,

ik wil graag een evenement organiseren. Het doel van dit evenement is om geld in te zamelen en dit te schenken aan een goed doel.

Ik ben pas 16, dus heb totaal geen verstand van het organiseren van zulke grote 'evenementen'.

Dus, bij deze mijn vragen:

-Hoe organiseer ik een evenement (binnen de gemeente)?
*met wie moet ik contact opnemen etc.
-Heb jij misschien een manier om geld in te zamelen?
-Ken je een goed doel die het erg nodig heeft en waar ik contact mee op kan nemen?

Veel vragen, ik weet het. Het gaat me er gewoon om dat ik vanuit mijn eigen stad geld kan doneren aan een goed doel. :)

Hoe groter, hoe beter. Bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je begint met een belletje naar de gemeente in je woonplaats
Daar wordt je verder geholpen
Wij hebben zelf een evenementen bureau maar aan zo iets gaan we niet eens beginnen
Je hebt een berg vergunningen nodig
Vooral als er iets te eten en drinken bij komt
Denk ook aan ehbo ers
Crouwd managment
Dat soort dingen
Wat ik hier vaak zie bij ons in de buurt en wat redelijk haalbaar is;
Carnavalsverenigingen houden nog al eens een muziekavond tbv kika
Dat is vrij simpel en kan leuk opbrengen
Als je belt met kika wordt je verder geholpen en komt er iemand helpen
Ook artiesten groot en klein doen graag een optreden voor niks
Alleen nog een kroegbaas of kantine eigenaar zoeken die een gedeelte van de cosumptie prijs wil schenken ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je 16 bent heb je hier zeer waarschijnlijk hulp bij nodig.
Ik weet niet waar je woont maar loop eens een jongerencentrum/wijkhuis o.i.d. naar binnen en leg je vraag voor aan een Sociaal Cultureel Werker.

Dit soort instellingen krijgen geld/subsidie om jou te helpen. Ieder goed doel heeft geld nodig maar besef wel dat hoe stom het ook klinkt niet ieder goed doel je geld aan kan nemen. Dit heeft te maken met dat een organisatie maar bepaald hoeveelheid acties mag houden om zo geen extreme monopolie te krijgen (zie KiKa etc)
Het is leuker om daarom een organisatie te kiezen die bij jou in de buurt zit.

Op de vraag wat het beste is om zo veel mogelijk geld in te zamelen kan ik pas antwoord geven als ik weet wat voor goed doel je bedoelt.