Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat Al-Qaeda wel?

Ik heb wel eens het idee dat Al-qaeda helemaal niet een georganiseerde organisatie is, maar niet meer is dan individuele acties van mensen die zeggen uit naam van Al-Qaeda te handelen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
762
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Angst is de grootste markt

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik snap je twijfel, en ik twijfel er ook aan. Volgens mij is er zelfs geen bewijs dat ze de aanslagen van 9/11 hebben gepleegd. Iedereen kan van alles opeisen.
In elk geval zijn het zielige knoeiers als ze wel bestaan.
Sturen ze een man om een vliegtuig naar Detroit op te blazen.
Zoiets wordt lang voorbereid en er worden speciaal spullen opgehaald in Jemen. Als die man dan niet verder komt, dan z'n eigen onderbroek in de fik te steken, dan is dat pathetisch.
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat klopt. Dit is ook de opzet van Al-Qaeda. Juist doordat je losse cellen hebt die voor een groot deel los van elkaar werken bescherm je de organisatie en krijg je veel creativiteit.

Binnen Al-Qaeda is het heel belangrijk dat wanneer je gepakt wordt je zo min mogelijk andere mensen kan verlinken. Dus zijn er heel veel los vast verbanden.

Maar om te zeggen dat het niet bestaat gaat te ver.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles is mogelijk maar hun instelling blijft hetzelfde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja de groep werd opgericht in 1988 dooor Osama bin Laden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel zal niet georganiseerd zijn, omdat structuren veel makkelijker op te sporen zijn, dan losse groepen. En als er dan een enthousiast persoon een aanslag pleegt, kijkt Al Qaeda of deze handig genoeg (bij hun 'politiek' past) is om op te eisen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De organisatie bestaat in die zin, dat er een aantal grote geldschieters zijn, die al die aanslagen en trainingen financieren. Ontzettend gevaarlijk omdat niet precies bekend is, waar die zijn of wat voor functied die bekleden in de maatschappij. En de trainingdkampen die de Amerikanen vonden en vernietigden in de bergen van Afghanistan waren wel degelijk onder bewind en gefinancierd door Al-Qaeda.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding