Wat mag een deurwaarder wel en n iet in beslag nemen als het om beslag op de inboedel gaat?

Ik lees en hoor veel over de verhalen wat er wel en niet in beslag gelegd mag worden maar ik weet nog steeds niet wat wel en niet klopt van die verhalen en wat er dus wel en niet in beslag genomen mag worden. Want mogen ze de spullen (speelgoed, knuffels, de oude babykleertjes van je nu grote kind etc..) ook meenemen, en zoals je pc, koelkast,wasmachine, eettafel,tv.....?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

De deurwaarder kan bijna op alle goederen beslag leggen. In de wet staan slechts een beperkt aantal uitzonderingen (beslagverboden):
•bed en beddengoed van het gezin en de kleding die ze aan hebben;
•eten en drinken voor het gezin (behoefte voor een maand);
•gereedschappen van ambachtslieden en werklieden, voor hun eigen bedrijf.
Zie verder link
ronron1212
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Maar hier kun je wel rekening mee houden veel meer mag je niet houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen de kleding die ze aan hebben maar eten mag wel in een voorraad van een maand? Vreemd....
ronron1212
11 jaar geleden
dat is levens behoefte.