Goederen zijn:
zaken of
vermogensrechten

Zaken kunnen zijn:
roerend of
onroerend

Onroerende zaken zijn vooral goederen dat je niet kan verplaatsen. bijvoorbeeld een stuk grond dat kan niet verplaatst worden.

Roerend goed zijn dus vooral goederen dat je kan verplaatsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Roerend betekend dat het je raakt omdat jij het gevoel hebt dat jij jezelf erin kan vinden. Ontroerend betekend weer dat je het gevoel dat er allemaal emoties vrij komt en de kans is dan ook wel dat je gaat huilen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Funburb: Het gaat hier over zaken. Dan zou er een lampje bij je moeten gaan branden dat het hoogstwaarschijnlijk over roerende en onroerende zaken, goederen, zou moeten gaan. Schoenmaker, hou je bij je leest maar misschien moet je gewoon geen te grote broek aantrekken. Er zijn vast dingen waar je meer over weet dan anderen. Het is geen schande je daartoe te beperken bij het geven van antwoorden. Integendeel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Keesvi.+
Ontroerend zaken zitten vast! Zoals huis, grond, keuken, wc en zelf ramen!

Roerende goederen zijn goederen die je kunt verplaatsen zoals een bank, bed of een kast.

Ezelsbruggetje zodat je het kunt onthouden: roerende zaken kun je roeren, omdat ze niet vast zitten.