Omdat dat wettelijk gezien niet mag, het is reclame maken en niets mag tot doel hebben om de verkoop van tabak (waaronder de sigaretten vallen) te stimuleren. Zie artikel 1d van de tabakswet:

. ""reclame: elke handeling in de economische sfeer met als doel de verkoop van tabaksproducten te bevorderen en elke vorm van commerciële mededeling die het bekendheid geven aan of het aanprijzen van een tabaksproduct tot doel dan ""

En een aanbieding is een handeling in de economische sfeer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oke dan weer wat geleerd dankje

Andere antwoorden (6)

Bij A merken is dit niet mogelijk door de hoge belastingen op tabak , er blijft voor de fabrikant niets meer over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat anders de overheid veel geld mis loopt,de accijnzen namelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De marge voor de detaillist is zo vreselijk laag, dat sigaretten eigenlijk alleen nog een service artikel zijn. Als ze die in de aanbieding doen, moet er geld bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de winkelier er anders geld moet bij leggen.
Net als bij brandstof (wat ook nooit in de aanbieding is) wordt het bedrag voor het grootste deel bepaald door accijnsen en belastingen. Als je deze eraf zou halen dan is het aanzienlijk goedkoper maar is de marge te laag om er mee te "stunten".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sigaretten hoeven niet in de aanbieding die worden toch wel verkocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kunnen ze geen winst over maken...

Toegevoegd na 3 minuten:
Want gebruik van sigaretten is beperkt.