Hoe weten ze wie je bent als je geen ID/paspoort/portemonnee bij je hebt?

Sinds kort ben ik verhuisd naar een nieuwe stad waar ik weinig mensen ken. Als ik naar de sportschool ga hoef ik naast mn sportspullen verder niks mee te nemen, omdat ze daar werken met vingerafdrukken bij de toegang. Maar als ik onderweg een ongeluk krijg, hoe kunnen de hulpverleners dan achterhalen wie ik ben. Ik heb niks bij me, geen portemonnee, ID/paspoort, of wat dan ook waar mijn naam op staat.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit is een goeie vraag. Als niemand je herkent en je niks bij je hebt, hebben ze niets om op af te gaan. Als je je mobieltje bij je hebt, kunnen ze de nummers die daarop staan draaien, of kijken of je daar ergens gegevens in hebt opgeslagen. Maar dan moet het niet zijn geblokkeerd door een wachtwoord. Het kan een idee zijn om altijd in ieder geval een papiertje mee te nemen met daarop naam, adres, bloedgroep en wie er gebeld moet worden als er problemen zijn. Voor sporters zijn er trouwens hoesjes die je om de arm kunt dragen en waar je een mobieltje en bijvoorbeeld wat geld in kunt stoppen.