zouden jongeren beter in het leger zijn ?

omdat ze veel leger spellen spelen.
en dan tactiek opbouwen,en ervaren hoe het is.

en dan bedoel ik als er in nederland oorlog uitbreekt en ze mee moeten vechten./

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ha, die Dirk14;

Misschien dat een sommige gamers er een goed strategisch inzicht mee hebben ontwikkeld, maar het kan je toch nooit voorbereiden op de beleving van het echte werk. Fysiek en mentaal legt een gevechtssituatie een druk op mensen die je achter een gameconsole nooit zult ervaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Nee natuurlijk niet. De praktijk en het computerspelletje liggen mijlenvel uit elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de jongeren in het echt iemand moeten doodschieten omdat je geen keus hebt,dan zullen de meeste het in hun broek doen van angst misschien.
In tijd van oorlog stelt ons kleine Nederland niet zo veel voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vraag het me af ik game ook wel maar de meeste spellen rambo in een game zonder ook maar op hun mede spelers te letten
er zijn ene paar goeie tactische game te vinden maar niemand speelt die op een cooperatieve manier erg jammer eigenlijk.
14 jaar geleden
Strategisch gezien zullen ze er inderdaad hun voordeel mee kunnen doen, maar een computerspelletje is toch echt heel wat anders dan de realiteit. Op het toetsenbord tikken of een geweer vasthouden, daar zit een groot verschil tussen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het niet over een toetsenbord, maar een controller. en dan specifiek call off duty 5. en dan ook nog online, dus je speelt tegen echte mensen.
ook ben je na 1 kogel dood dus je weet al hoe je moet oppassen enzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Excuus, daar was ik me niet van bewust. Ik weet ook niet hoe het er verder precies aan toe gaat in Call of duty 5, maar ik kan je alsnog vertellen dat er een aantal grote verschillen zitten tussen een computerspel en de realiteit.
Zoals ik al zei, zullen ze er strategisch misschien hun voordeel mee doen - maar stel je eens even voor dat je in een echte oorlog zit. Je houdt een loodzwaar geweer vast (iets anders dan je controller thuis) en weet dat je met één kogel dood bent (natuurlijk niet altijd, maar het gaat nu even om het principe). Jammer genoeg niet dood op die manier dat je het spel opnieuw kunt beginnen, maar een echte, onomkeerbare dood. Er staat een grote druk op je, veel groter dan de druk die op je staat als je een spel speelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat niet zozeer om startegie, maar om reactiesnelheid. Ik geef jonge gamers een grote kans in de toekomst.
Volgens mij moet je in het leger vooral goed zijn in het opvolgen van orders en je niet te snel vervelen, want actie is maar zo'n klein gedeelte van je legertijd. Ik zou zeggen dat je er niks aan hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet 10 van de beste gamers vooraan het front en 9 gaan er huilend naar huis. Je hebt er dus niks aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk van wel
De interesse voor een loopbaan bij het leger is erg groot bij jongeren. Dat ondervond ook kapitein-commandant Erik Wagemans, adjunct directeur van de militaire vorming en sport bij de koninklijke militaire school in Brussel. ,,Jongeren hebben ons vandaag overstelpt met vragen over de werking van de school'', zegt Erik Wagemans. ,,Dat is opvallend want de voorwaarden om kaderlid te worden bij het Belgisch leger zijn vrij streng. Om te beginnen moet iemand die een humanioradiploma heeft behaald ook nog voldoende bagage hebben om aan universitaire studies te kunnen beginnen. Daarnaast moet men ook over de nodige fysieke capaciteiten beschikken. Uiteraard zitten in de krijgsmacht niet enkel officieren. De lagere functies zijn zeker niet minder belangrijk.''
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is en boek 'Spreker voor de doden', waarin jonge jongens op een school voor gamen woreen geplaatst. Aanvankelijk spelen ze met vituele drones enz. maar op een gegeven moment spelen ze met echte drones. Ze winnen die oorlog glansrijk. Ik heb het gevoel dat wij die richting wel uitgaan. Een jager piloot doet niets mee. De Awacs nemen over en de drones zijn nu al het belangrijkste aanvalsmiddel van de US en worden door gamers bestuur. Begin met jongetjes van 4 op te leiden en je wint iedere toekomstige oorlog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reden dat er nu zoveel spelletjes uitkomen met oorlog is om jongens voor te bereiden om als soldaat te vechten.
Daarom zijn ze er ook beter in, vroeger had je dat niet en was het bijna een totale verassing als je werd goedgekeurd en het leger in moest.